|
|
|
|---|---|
|
Har en import 528-98 touring som jag har tagit bort business stereon ur och satt i en alpine cd, slutsteg nya dörr högtalare och en baslåda. Fick en redigt vinande ljud ur högtalarna. Det visade sig vara nått fel på signalkablarna så vinandet försvann när dom byttes. MEN då funkar inte radion. Får inte in nånting. Har sökt här och tror att det ska vara nån vit kabel nr 16 i org. plinten till stereon som startar nån antennförstärkare. Men i min plint är det tomt i nr 16. Det märkliga är ju att det funkade förut. Har kollat säkringar men inte sett nån trasig. Med all er kunskap har nån säkert något tips. Häls Robert | |
|
Har testat med en lös antenn in i stereon för att kolla så inte det blivit nått fel på radiodelen. Det funkade perfekt så radion är hel. Är det ingen här som kan lösa detta? Var på en verktad idag och hörde mig för, mekanikern var ute och mätte på mina säkringar men hittade inget fel. |
|
|
Det är bara att koppla 12V på den vita kabeln så att förstärkaren börjar jobba. Lämpligast är att ta remotespänningen från stereons kontakt, det är vanligt att adaptrarna missar att koppla denna kabel av nån anledning. Om du sökt här på forumet så hade du hittat massor av info om samma problem. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.