|
|
|
|---|---|
|
mina värmeventiler slutade att klicka efter att jag plockade bort reglagepanelen för kontroll. och fick bara värme. min fråga är: exakt hur kollar man att ventilerna funkar. jag har kollat spänning i den 3 poliga sladden ...får 12 volt i en ,de andra 2 ger inget utslag .de andra 2 skall ju ha minus om jag förstått rätt...hur mäter man minus? dum fråga kanske men jag är oerfaren på detta med el. så hjälp uppskattas. provade oxå lägga på 12 volt direkt från batteriet på den "piggen" som skall ha 12 volt ,skall det klicka då? inget hände... har haft bilen 1 en vecka, och älskar att köra den ,men detta strul sabbar allt. så har ni nån ide´hur jag skall fixa detta. | |
|
Det finns ett inslag under mekartips som jag tror kan hjälpa dig. Länk Beemer 4 Life! |
|
|
ok- skall rengöra ventilerna, lite konstigt bara att de la av efter att jag monterat bort panelen. i.o.f TROR jag att jag knackade lite lätt på ventilerna, kanske lossnade något skit då och gör att det kärvar nu. TACK FÖR SVAR. mvh.Rauski |
|
| ventilena borde väl stänga eftersom jag har 12 v utom när jag sätter på full värme i reglaget. har jag rätt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.