|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad detta kostar att installera hos bmw -handlare? Jag vill ha BMW orginal, så inga förslag om alternativ... tack på förhand. | |
|
3130 kostar det till 1-serien. |
|
|
Intressant ,jag och tjejens lillebror skulle koppla in en ipod till deras E93 genom aux tänkte jag med en vanlig 3,5 mm plug i båda ändar men bilen reagerade inte och det gick inte alls. Behöver man någon annan typ av kabel eller installation? Mpower |
|
|
aux skall absolut inte vara något problem med en vanlig aux-kabel. men det jag är ute efter är att kunna styra ipod med multifuktionsknapparna och helst se vilken låt som spelas i stereons display. ringde till BMW Group i Mölndal. att eftermontera en BMW ipod gränssnitt i min 325i -07 skulle kosta kring 8000 kr monterat och klart. OTROLIGT DYRT om du frågar mig... |
|
|
M-bilar i Västerås gav mig ett pris på 2695:- för själva kit:et Länk (iDrive pro varianten). Tänkte installera själv så jag frågade tyvärr inte om pris för installation. Hursomhelst så måste man in en sväng för att koda in den men 8000:- låter ju riktigt dyrt. Här finns en DIY: Länk |
|
|
Inser nu att det är löjligt dyrt/omständigt med ipod-lösningarna. Eftersom jag har en -07a med professional stereo så skall väl denna klara mp3-skivor? försökte bränna en mp3 skiva precis men stereon bara spottade ut skivan igen..vill inte ta emot den alls...några ideer? har jag brännt fel, eller klarar den inte av mp3 ? obs, jag har inte navi etc..bara professional stereo. |
|
|
Den ska klara mp3. Har hört att man ibland behöver flasha programvaran i bilen men eftersom du har en 07:a så borde det vara lungt. Testa att bränna på lägre hastighet och/eller ev testa ett annat märke på cd-r skivor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.