AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.096

e90 ipod gränssnitt

Är det någon som vet vad detta kostar att installera hos bmw -handlare?
Jag vill ha BMW orginal, så inga förslag om alternativ...

tack på förhand.
3130 kostar det till 1-serien.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Intressant ,jag och tjejens lillebror skulle koppla in en ipod till deras E93 genom aux tänkte jag med en vanlig 3,5 mm plug i båda ändar men bilen reagerade inte och det gick inte alls.
Behöver man någon annan typ av kabel eller installation?

Mpower
aux skall absolut inte vara något problem med en vanlig aux-kabel.
men det jag är ute efter är att kunna styra ipod med multifuktionsknapparna och helst se vilken låt som spelas i stereons display.
ringde till BMW Group i Mölndal. att eftermontera en BMW ipod gränssnitt i min 325i -07 skulle kosta kring 8000 kr monterat och klart. OTROLIGT DYRT om du frågar mig...
si
36
sittingduck
528i Touring M-Sport -13
M-bilar i Västerås gav mig ett pris på 2695:- för själva kit:et Länk (iDrive pro varianten).

Tänkte installera själv så jag frågade tyvärr inte om pris för installation. Hursomhelst så måste man in en sväng för att koda in den men 8000:- låter ju riktigt dyrt. Här finns en DIY: Länk

Inser nu att det är löjligt dyrt/omständigt med ipod-lösningarna.
Eftersom jag har en -07a med professional stereo så skall väl denna klara mp3-skivor? försökte bränna en mp3 skiva precis men stereon bara spottade ut skivan igen..vill inte ta emot den alls...några ideer? har jag brännt fel, eller klarar den inte av mp3 ?
obs, jag har inte navi etc..bara professional stereo.
si
36
sittingduck
528i Touring M-Sport -13
Den ska klara mp3. Har hört att man ibland behöver flasha programvaran i bilen men eftersom du har en 07:a så borde det vara lungt.

Testa att bränna på lägre hastighet och/eller ev testa ett annat märke på cd-r skivor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.