AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
25.321

M-paket eller ej?

Sida 3 av 3
Hoppsan! Hoppade in i tråden utan att kolla vilken modell som diskuteras. T ex så kör mina föräldrar en 520d från 08, med riktig M-ratt men utan M-knopp.

Vorsprung durch freude am fahren
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Detta är ju en 100% individuell fråga. Igentligen ganska dumt att ge sig in i en fråga om utsäende. Personligen tycker jag att M-paketet lyfter utseendet på E46 mer än det gör på E9x.
Personligen skulle jag inte betala en massa extra för ett M-Paket. Trevligt om det finns, men inte mer. Skulle t.ex. hellre köpa en 330i utan M-paket än en 325i med.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Här har ni en snygg E90 utan M-paket. :)
Länk

Annars tycker jag det var skillnad på E46 med M-paket men på E90 känns som det kan kvitta.
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Hehe, ptja tar man mörka bilder döljs en hel del. :)
Sedan föredrar jag iaf sportchassi, BMW är till för att köras, inte gungas med i.
För E9? gäller blacklinebaklampor.. Skam att M3 kommer utan..
Pre facelift menar jag då.
Verdi
Exakt vad består M-paketet av? Jag har faktiskt lite svårt att se skillnad...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
ny frontspoiler, nya sidokjolar, ny bakspoiler med diffusor, shadowline exteriör, M-insteg, M-ratt + M-växelspak, tak i antracit, M-fälgar, sportchassi, inredning i blue shadow tyg/alcantara, chromade slutrör för 4 cylidriga modeller, M-fotstöd, interiörlist glaciärsilver,

exklusiv färg, Lemansblå som endast kan beställas med M-sport.

om man koncentrerar sig riktigt, riktigt, riktigt hårt gör dessa delar att bilen faktiskt känns som en M bil. =)

Frågan är om någon betalt för M-sportpaketet enligt listpriset?
Till E9X har M-sport sålts till olika kampanjpriser de senaste 2 åren, dels för 17kkr under en period och dels som Bavaria M-sport för 59kkr som dessutom omfattade både comfort+advantage samt xenon + STCC Motorsport 18-tums hjul.

Jag kan hålla med om att på E9X är paketet utseendemässigt överflödigt, ffa på faceliften som ser riktigt aggresiv ut med sportchassie :-) Trots detta betingar M-sportbilarna ändå ett högre värde vid både inbyte och försäljning.

Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Hej

M-sportpaket är ju en ren utseendefråga och då blir det ju som vanligt tycke och smak. För mig signalerar tex M-sport på en 320d eller 520d snarast "vilja men inte kunna".....

Själv är jag inte mycket för upphottad exteriör och bautafälgar på någon bil så jag valde att speca med Dynamic och sedan lägga till M-ratt, svarta innertaket, andra lister och läder som ger cosy interiör.

Hade M-sport innehållt något utöver yta såsom riktig diffbroms, annan utväxling i lådan, större bromsar och snabbare styrning hade jag kanske valt annorlunda.

Mvh
Arese
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hema//

Har aldrig varit med om att mina BMW gungat med eller utan M-paket.
Mesigt dessutom med dekaltrim. :)
Re
66
Respek
Japanröd 325i -05 E90
Honda CBR 600 -99
Pavel, är du HELT säker på att knoppen ingår när man köper M-ratt till E90?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Ja, helt säker när det gäller E9X serien.
Dessutom står det att den ingår med M-ratten i deras prislista på www.bmw.se

När man tex köper hela M paketet står det inte nämnt i specen om växelspaken, allt annat står men inte den. Däremot står det "M sport ratt".
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Tycker det är avgörande om man talar om facelift eller pre-facelift på E9X. På faceliften anser jag att M-sportfronten är mycket snygg medan den på pre-facelift är designmäsigt misslyckad och därmed inte att rekommendera.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Instämmer med Pavel.Men det har inte med åldern att göra,de´e´individuellt :D

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Kristoffer_L: Notera gärna att Bavariapaket och rabatterade M-sport paket till E9x som du säger enbart har varit till E90 och E91... Alltså EJ E92!
Nikeman: OK där ser man. Man tycker att det i så fall borde finnas förhandlingsutrymme på M-pkt vid nybilsköp även till en E92 om E90/E91 spekulanten betalar halva priset för paketet, dock varierar det säkerligen i olika fall.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Ja jag vet inte hur dom andra gör/gjort men jag fick inte mer rabatt på M-sport paketet än på resten av bilen iallafall. Iofs straxt över ett år sen jag köpte min nu.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Jag beställde min nya 335a förra veckan och fick ingen särskild rabatt på M paketet. Däremot hade de en kraftig rabatt på Comfortpaketet så det jämnar ut sig i slutändad antar jag..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.