|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Svårt att förstå tyvärr eftersom att du skriver som en kratta. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Smaken är som baken. Själv skulle jag ha svårt att köpa en BMW utan M-sport. Lite av känslan sitter i utseendet som paketet medför. Det är naturligtvis också en pris och motorfråga. En 316 behöver kanske inget M-paket, men en 335:a utan M-sportpaktetet skulle jag aldrig titta på. Tror att en 330,335 utan "M" bil blir svårsåld. //Stefan |
|
J.B |
Ja jag förstår att det är svårt för en del!!!! och du gnäller på persson angrepp!!! ,,, Lågt ,,och Gäääääsp |
|
Den nya faceliftade 3-serien är helt ok utan M-sport och som Bayer_Aleks skriver i sitt inlägg. Komfort + advance ger mycket mer för pengarna än om man skulle köpa till M-sportpaketet. Jag har komfort+ advande på 325:an samt M-ratt, Skinnklädsel, shadowline, samt snart performancepaketet. Kommer bli hur grymt som helst. //Stefan |
|
J.B |
Lite knas med tangentbordet tyvär som ställer till lite oxå ,,,,, men ingen är full komlig ,,eller kanske du är det Nikeman ... Men säger någon,,, eller jag nu då ,, att M-paket inte kanske är det viktigaste så tar en del illa vid som det verkar .. Men dom som har M-paket kan säga att en bil utan är Gubbig ,,, Tam ,,, inget värd mm ,,,, käns det som det är Ok ??? .... Vissa kan lägga komentarer om saker och ting med andra skall inte få det utan hugg och slag .. Men det kanske är svårt att förstå det där ,, men men ,, |
|
Jag håller med NiKeMaN, en BMW utan M-paket ser tam ut, men det viktigaste är faktiskt ratten och stolarna. Jag har mer eller mindre all utrustning i min bil, det jag inte har är navi menjag har en eftermonterad navi med datorn i handskfacket så jag saknar inget. MEN om jag var tvungen att skala bort utrustning så hade jag valt att behålla M-paketet och comfort-paketet. Om jag inte hade haft råd med de så skulle jag köpt en fullmatad e46 330 med all utrustning istället. |
|
|
E91 med M-paket och minst 18" fälgar ser grym ut helt enkelt, bortsett från baklyserna som hör hemma på Tåjjåta. |
|
|
M-paketet blir mindre och mindre viktigt på 3-serien ju nyare bilen är, enligt mig. e46 var det direkt nödvändigt om man ville ha en snygg bil. e90/91 skulle jag kunna leva utan men höjer klart utseendet. e90/91 - facelift tycker jag klarar sig bra utan M-paket! Indikationen på nästa M-paket (tänker på 7-serien) lutar åt att BMW bryter den trenden. Alla köper inte en bil för utseendets skull men prioriterar man det så är det sällan som M-paketet är en dålig investering, för ingen anser väl att det försämrar utseendet? |
|
| Skulle aldrig köpa en icke M-BMW utan M-paket, punkt slut. Bilen blir snyggare, alltså är det motiverat & önskvärt. Och nu finns det ju performance-grejer också...mumma. | |
|
Aldrig en BMW utan M-paket! BMWs hela serie ser tam ut utan M-Paket. Helt identitetslösa, med M-sport får bilen en karaktär, en roll. Skulle aldrig köpa en BMW utan M-Paket. |
|
|
Går i samma tankar som trådskaparen, vi får tillökning om en månad och E46-sedanen känns lite trång. Har dissat M-paketet till en början, men allt efter börjar jag gilla det mer & mer. Det är ju inte bara det exteriöra, utan även stolar, klädsel, lister, ratt, växelspak, ja rubbet! Så nästa min nästa BMW 3-serie kommer garanterat ha M-paketet, precis som min nuvarande E46:a. Det enda jag inte riktigt gillar med M-paketet på E9x är den bakre stötfångaren, tycker "diffusorn" (den svarta delen) är lite väl dominerande och ser klumpig ut. I mina ögon hade designerna gärna fått tona ner den delen något. Sammanfattningsvis: Rekommenderar köp en BMW med M-paket! |
|
|
Re: J.B På vilket sätt tycker du att du har bidragit med något till denna tråd? Jag har iaf skrivit vad åsikter ang. bilköp, de må inte stämma överrens med allas eller med thek, som skapade tråden, men han har iaf fått lite argument, det var ju det han ville ha genom att starta denna tråd. Hoppas du inte tar detta som ett personangrepp utan bidrar med dina reflektioner om vad du tycker är bra.. Till thek, lycka till o va kräsen. |
|
J.B |
Jag skrev att man kan ju välja själv ,,, utan att låta andra styra ens behov ,,men som sagt , upp till var och en ,,, blir en bil värdelös utan ett M-paket så OK .... Men ta då oxå om man nu kan leva utan vissa delar av M-paket om man köper en bil ,,, och att någon kan nämna det ,,,, utan att bli på hoppad ..som man blir då man säger något negativt om ett M-paket eller att man kanske inte behöver att allt ett M-paket innehåller .. Har inte sagt att en M bil är ful eller något negativ så ,,men att man kan klara sig utan det oxå ,,, medans många andra säger ett en bil utan M är ful ,,,gubbig ,,, värdelös ,, inget värd mm mm ..så då kan man ju lika gärna ta det som råd till en köpare att en BMW utan M är mindre värd och mindra bra .. Men jag skall förmå Autopower att radera min profil efter 8 år här bara jag får svar från dem ! .....tyvär käns det som forumet ändrat sig på en del punkter under årens gång ,,,,och en del kanske inte passar in i katogorin här !? ... Så då slipper vissa ta illa vid för en del saker man skriver ,,, och att jag råkar klicka fel på tangentbordet en del gånger då man skriver och inte hadde 5a i Svensk i skolan ... Ha det så gott ,, |
|
Även om jag själv föredrar M-paketet vet jag det inte är lika viktigt i andras ögon. Köp den bil du vill ha, så enkelt är det! Bara DU kan bestämma vad som är värt att lägga pengarna på. Att du är beredd att lägga dom på en BMW tycker jag talar för att du har smak för bilar oavsett M-paket eller inte. Sen håller jag fullständigt med J.B. Respekt gott folk! M-paket kan liknas vid religion för vissa här. |
|
|
Folk måste väl få tycka att något är snyggt utan att andra behöver ta detta personligt?! Om inte jag läser trådens inlägg helt galet så är det bara personliga värderingar fram tills att J.B börjar överdriva och spåra ur. Står väl ingenstans att en icke M-paket-bil är värdelös tex? Sen om vissa inte kan tänka sig köpa en är väl inget konstigt, jag skulle aldrig köpa en brun e46 vari ligger det fanatiska i det? Så tagga ner J.B och sluta jaga spöken! Du får ha din åsikt precis som övriga får ha sin, ok? Är väl lysande om många inte köper bilar utan M-paket, då blir det ju bättre priser på dem för dig... |
|
|
Frågan är om M-paketet är värt pengarna när man köper bilen ny. Tror inte det. Jag tycker dessutom klädseln i M-sportp. känns billig och ska man dessutom ha skinn så blir det mer ekonomiskt att köpa advance och utrusta bilen med några M-tillbehör. Min erfarenhet är att du aldrig får igen pengarna du lagt på M-sport paketet. Så thek, lycka till med ditt letande efter drömkärran. //Stefan |
|
|
Jag gjorde nyss en enkel undersökning av hur mycket M-sport paketet påverkar priset på en begagnad e90. Jag valde en "random" e90 330 touring på blocket, tog reg-nr och gick in på www.di.se och klickade på bil/värdering. Jag klickade först in med M-paket och sedan utan M-paket med samma miltal (5000mil), årsmodell 2006, övriga parametrar brydde jag mig inte om. Med M-paket var bilen värd 247,700kr Utan M-paket var bilen värd 225,900 Bilen var alltså enligt Dagens industri värd ca 22,000kr mer med M-paket och det kostar ca 45,000kr nytt? Slutsats: Bilen har sjunkit med ca 50% i värde sedan ny och det har M-paketet också. Personligen tycker jag att en fullutrustad e90 330 med M-sport är värd 22,000kr mer än en fullutrustad utan M-sport alla dagar i veckan. Ska jag lägga 240,000kr eller 260,000kr spelar mindre roll än om jag sedan går och suktar efter M-sport. Det är dyrare att eftermontera kjolpaketet, lacka och byta lister och ratt. |
|
|
Wow, vilken feedback. Tackar! Har varit och provkört lite olika bilar under semestern, har dock inte hittat den "rätta" bilen för mig än. Jag tycker att M-paketet tillför en lite tuffare extern look, men framför allt är det ratten och växelspaken som jag gillar i m-paketet. Känns "sportigare". Dock så är -09;orna mer lik äldre m-sport bilar då bla "gapet" i grillen är större på dem. Får man med m-växelspaken om man köper till m-ratten (utan hela m-paketet)? |
|
|
Nope, M-ratten kan du beställa oavsett övrig utrustning, men det finns inget #ratt-knopp# paket. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Det Jasko76 skrver stämmer ej. Vid köp av M ratten ingår även till E9X modellerna ingår även M-växelspaken. Gällande M paket eller ej håller jag med NiKeMaN, bilarna får en aggresivare look och jag personligen skulle aldrig köpa en motorstarkare BMW utan detta paket - däremot är det sjukt dyrt för vad man får! Borde vara 20tusen billigare. Min far som är 56 år avskyr m paketet, han tycker att 3 serien ser bättre ut utan. Kanske har det med ålder att göra att vi tycker olika om detta i tråden? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.