|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, nu när jag kom hem från jobbet så märkte jag till min stora förvåning att positionsljusen på höger sida lyser även fast tändningen är av. Jaha tänker jag, orka bry mig i det nu när klockan är morgon så jag tar loss säkringen. Va ju skrivet på tyska i locket på säkringsboxen men jag gissade mig fram till att Standlich recht (stavning?) är till höger positionsljus. Men endå lyser det. Så jag sliter loss baksätet och skruvar av -polen och går in och sätter mig och söker på Autopower. Hittar lite om elfel på e34 men personerna i fråga har råkat ut för att lysena inte funkar och att en säkring går sönder hela tiden. Tydligen kabelstammen till bagageluckan som är boven där. Men jag tror inte det är felet som jag har med tanke på att mitt lyser konstant. Så nu vänder jag mig till er i hopp om att någon kanske vet vad felet är. Tack på förhand Mvh jonas --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" | |
| Jag råkade ut för detta också en gång. Då var det något så enkelt som att jag hade slagit av tändningen med blinkersen igång. Hände mig som sagt 1 gång, sedan dess har det aldrig varit något strul. Kan kanske vara värt att kolla även om det kanske låter lite skumt. | |
|
okej, verkar ju som att det kan vara vad fan som helst egentligen. --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
Låter troligt med blinkersspaken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Detta med blinkersspaken är väl en parkeringsfunktion, och inget fel? | |
|
hej igen, berodde inte på blinkersspaken, Va nämligen ute och provade för ett tag sen. Men lik förbannat är jag tvungen att skruva av + polen för att det ska slockna. Tycker det är konstigt att det kan ligga spänning på hela tiden. --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
Jag finner detta problem väldigt knepigt, har vart ut och snokat runt bilen men jag kan verkligen inte komma på vad som är boven i det här dramat. --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
Kortsluten transistor i ljusmodulen om den nu fanns på E34. Annars är det väl ett relä som har brunnit ihop. /Jonas |
|
|
Aha okej tack för svaret. Går det att leta upp relä placering på realOEM? Jag vet bara att det sitter några stycken under locket vid säkringarna under huven, och att det finns under baksätet. Men vilket som hör till var har jag ingen aning om. Mvh jonas --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
Har du kollat kabelbunten som följer vänstra gångjärnet till bakluckan? Ett känt problem på e34, avnötta kablar kan ge alla möjliga överraskningar. På den E34 jag hade, lyste lampan i skuffen konstant (=tomt batteri) och dimljusen blinkade till när luckan stängdes! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Kan det alltså orsaka att det lyser hela tiden? I så fall så lär jag ju kolla upp det. mvh --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
hej igen, har kollat på kabelstammen vid bakluckan. Men hittar icke nå fel. Börjar bli frustrerande att ta bort + polen hela tiden. Kan det möjligtvis vara ett relä som har brunnit som ger konstant ström ut till lyset? Och i så fall vart sitter det? Under huven eller baksätet. Och vilket av alla det kan vara, om det nu är det som är felet. Mvh Jonas --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
Kolla strömställaren till ljuset. Är bilen importerad och har eftermonterad halvljusautomatik? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är väl bara att följa elschemat (ETM) från glödlampan och bakåt så ser man vad för grejer som är inblandade. En gissning är ljusmodulen i säkringsboxen, ryck ut den och se om det slocknar. //Magnus |
|
|
jag har faktiskt provat med att rycka ur den boxen utan förbättring, så den bör det ju inte vara. okej, ska leta på elschema och söka runt där lite.. Mvh --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
ErikW: Ja det är en import men icke halvljus automatik. --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.