AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.419

vad kan jag få för min 635csia i bruksskick?

47
mölle-fbg
635csia 84.e36ia cupe:(
Jag har en 635 csia 84 hennaröd automat går helt ok i låda och motor!! elhissar taklucka el speglar plych inredning inga hål men solkig!! m5 e34 3,6 bromsar runtom alpina fälgar (lite skadade vid stöld försök) med nästan nya falken däck H&R spacers rostfritt avgas från rakarör nya bakljus ett lite sprucket!!:) cromet är i helt ok skick men det finns lite rost på bakskärmarna och fram finns med!! och någon blema här och där!! + ett litet hål i golvet!! är helt ärlig så kanske man får ärliga svar:) bilen Länk mvh mölle
47
mölle-fbg
Det sitter även nya jr frädrar samt sportdämpare runtom tyvärr så gick en grenröret av när jag skulle upp på uppfarten men jag har nya som jag sätter på har även flänsar till grenröret om man vill bygga extraktor eller turbo grenrör har även insprutnings boxen och vxls boxen!! fast till en nyare!!3,5a mvh mölle
47
mölle-fbg
finns det ingen som har en susning om va jag kan få?? 30000kr 40000kr eller 10tusen????:( mvh mölle
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Utan att tänka på de fina bilderna du har av din bil,och då istället läsa beskrivningen du ger här....så kan jag försöka med ett så när rättvist pris,då med tanke på dagens krissituation och vad de andra 635 gått för i år.
Det som sänker priset på bilen, är rost i skärmar(dyrt) och rost i golv....dessa fenomen betyder att rost kan finnas dolt lite var stans i övrigt(brukar vara så i en E24).
Solkig inredning och automat drar ytterligare ned priset,och även säkert gör den än mer svårsåld.
Spricka i bakljus kan man leva med....en stund......dessutom kan det leda till besvärliga jordfel i sinom tid.(dessa glas är inte gratis).
Att chromet ser ut att vara i ok skick, är ju positivt....för den som inte vet vad som brukar dölja sig på undersidan!!!(särskilt i fronten).

Det som är + är ju färgen....rätt så ovanlig och defenetivt en av de vackrare färgerna på en E24(men zinnober rot vinner).
Bromsarna och nya stötdämparna är även +....likaså avgassystemet(förutom det avkörda grenröret då).

Rent krast tumme-pekfinger, låter slutpriset som max ca 32-35k, men det är ju beroende på vem som tittar på den,och hur mycket de vet om E24:an!

Mvh Patrik

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Alpinafälgarna kan ju påverka priset en aning med....men tror nog du kan få ut mer om du säljer de vid sidan om.

Mvh Patrik

47
mölle-fbg
glasen va ju nästan gratis kostade 1800 för båda med nya packningar!!! och det är ett litet hål i golvet för avgassystemet inte har en värmeplåt på ett ställe!! fjäderbenstornen bak finns inte ett märke på!!! (jag har fått för mig att det brukar rosta där!! är det kanske värt för min del att fixa den värsta rosten?? och sedan sälja bilen?? sedan finns orginal bromsarna och skivorna även bak dämparna med fjädrarna kvar + lite annat smått!!! och det låter nog som om den ser värre ut än den gör för jag tycker personligen det är bättre att ta med allt jag kan komma på än att bara ta med en del för då stämmer de ju inte ändå!!! mvh mölle
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Anade nästan att det lät värre än det var!
Fixa rosten och bättra på med lite färg(hos lackeraren) kanske nya midjelister som ofta höjer utseendet och intrycket bra mycket....så lär du höjja värdet en del.

Problemet med att sälja en E24:a,är att spekulanterna gärna ser en 6 serie i bättre skick än vad man själv har(höga förväntningar),därav kanske sållar bort bilar som ligger under 60-70k strecket!?
Skulle försöka ge mig på det kosmetiska om jag vore dig,är det sportstolarna i den,eller komfort?

Min förra E24:a,såg lite ut som du beskrev din i ord.....stod utomhus en vinter i en carport.
Efter våren hade bilen bytt skepnad helt och hållet......till det värre alltså.

Mvh Patrik

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Är ju ganska svårt att prissätta en dylik bil utav endast bilder och ord tyvärr,bäst och mest rättvis bedömning,sker ju IRL.

Mvh Patrik

47
mölle-fbg
tackar för svaren patrik:) tror det är sport plych stolar i den anledningen till att jag funderar på att sälja är att jag känner lite sug att bygga en gat/race e36a då vi har gott om delar till dom på jobbet (waltersbildelar) och jag kan få bra priser på delarna till e36 e24 därimot har vi inte en del till!! det var där för det blev m5 bromsar då ett org ok gott i sig och bromsarna låg och läskade mig lite på hyllan:) blev lite dyrare men mycket roligare!!! kanske ska göra som du säger och fixa till den rosten som finns och se efter det!!folk i allmänhet tycker den är fin IRL men jag är kräsen och ser mer än dom flesta då jag jobbat mycket med bilar och brukar kunna se mera än folk i allmänhet!! så den kanske är i ganska bra vigör för sin ålder ändå bara jag som är kräsen kanske!!;) mvh mölle

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Känns mer som en bil man behåller livet ut, tycker inte att det uppskattade priset speglar den unika känslan som växer i bilen för varje år som går.

Säg att du får 30. Låna dessa istället och betala av på exempelvis 3 år, blir omkring en tusing i månaden. Tror att du kommer att ångra dig om du säljer bilen, speciellt som den inte inbringar några större summor att översätta i en e36:a.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Väl talat Robert!
Men alla känner tyvärr inte som du och jag. :(

Låter som en entusiast i mina öron,men där finns även de som ser bilen endast som ett transportfordon och, eller något man spenderar en viss tid med för att ha provat!

Min första E24 var ett inköp jag gjorde för att modellen var snygg,och att motorn var kraftfull.(i jämförelse med alla trötta 4:or)

Mvh Patrik

47
mölle-fbg
Jag skulle mer än gärna behålla e24an men då jag sitter på ett hus lån på miljonen+ själv + att jag ska renovera huset för 30000 snart så är det inte aktuellt med ett lån till!! och jag söker en e36 cupe kaross helt ren om de finns!!då allt ska bytas ändå!! och nu hädar ja lite men i så fall blir det en saab motor i då det är den mest kostnads effektiva trimmningen lagligt!! kolla lowbudgetrides.com en jävligt bra sida!!! och så sysslar jag med lång lopp med Länk fy för toyota:) men så är de!!! men dom andra teamen kör mycket med e36 och kan nog ge mig bra tipps till en vass gat bil!!! mvh mölle

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.