|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen blivit ägare till en 524td -84. Men tänkte om någon vet och har några tips så man får ännu mer fart i dom, ställa på pumpen och öka laddtryck osv, kan nån kunnig berätta mer exakt hur man gör och hur mycket man törs göra för att sakerna fortfarande ska hålla. Eller kan man kanske till och med börja med större turbo, borra pumpen osv och få bottendelen att hålla ändå eller vad lär bytas där, hur mycket pallar dom egentligen? Aldrig åkt 6cyl diesel förut så alla tips är välkommna, för mer snurr i grejerna vill man ju alltid ha ;) Mvh/ Mattias | |
|
Hej Jag går exakt i samma tankar ang att trimma en bmw diesel. vart ska man mixtra på dom, vad skall man byta osv? hur mycket pallar orginaldelarna med i effekt osv? jag skall ha motorn i en 02 eller e21 kaross är det tänkt. men jag undrar också vilken bmw diesel man helst vill ha då man skall trimma? e28 524td e34 525tds är det jag tänker på i första hand. finns det fler motorer att välja på? tacksam för svar mvh//Thomas |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
Hejsan, du ska definitivt inte skaffa m51:an då den är skit pga alla modifieringar som krävs, se bara på dieselmekens blytunga 525tds,hehe den blåser du lätt med en m21 motor pga att du kan bygga om allt runt omkring hur lätt som helst för liten satsning pga vikt/effekt Vill du ha 180 hk? 230 hk eller¨ 400hk plus? Det kostar oavsett och jag kan ge dig tipsen visst du ger mig din budget Men som kuriosa kan jag säga dig att en m3/m5 a har inte något att säga till om oavsett till ca 240 km/h Tyvärr så bor jag numera i Thailand och låter bara min bil gå på gatorna i luleå när polarna vill testa den men men. Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Helgonet: okej jag gissar att m21 är den motor som sitter i e28 karossen? mitt mål är ju såklart budgettrimma till en början, men det vore trevligt om man kunde hämna runt 200hk? krävs det en annan dieselpump för dom hk antalen från en m21 motor? jag kollade in din sida och du verkar ha bra koll på diesel turbo tycker jag. jag anat att du har en 400hk maskin i din bil? |
|
|
Mekanisk pump med 11mm kolv ger ca 230hk+ och är väl den mest kostnadseffektiva varianten? Större IC behövs så toppen inte går varm i onödan... |
|
|
okej vad sitter det för kolv orginal i pumpen? och är det grejer man kan byta själv i pumpen? |
|
|
Har för mig att det är 10mm kolv original i en mekanisk pump?: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.