AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.604

elglapp taklucka 320 e36

bo
16
bonder
328 -95
Min taklucka på min 320 e36 har någe form av elglapp var börjar man leta? någon men erfarenhet eller någon bra idé?

Tack på förhand
David
reläet under ratten, det blåa om jag inte minns fel. ca 3x3x3 cm stort. Plocka ut det öppna det så skall du se att en lödning är lite sprucken. Löd om den så har du en fullt fungerande taklucka.
Sa
18
SammeJ
325i Sedan -91
Tack för tipset Skidman, måste kolla det på min bil också. Min taklucka fungerar bara när det är kallt ute :S.
bl
24
blysläden
320 Ci -92
Skall även jag testa då min är helt opålitlig.. kan fungera kanon i tre veckor sedan är det tokstopp. Idag gick den att öppna men inte att stänga... inget kul med vädret vi har numera. Gick ut efter en timme och den gick vackert igen. Skall leta relä omgående....
bl
24
blysläden
320 Ci -92
Verkar som om det fungerar kalas. Inga problem efter lödövningen. Superbra tips
Sa
18
SammeJ
325i Sedan -91
För mig fungerade det dock inte, såg att det var lite sprucket runt en lödning. Men det hjälpte inte att löda. Får väl köpa en helt ny och testa med det.
bl
24
blysläden
320 Ci -92
SammeJ: För mig fanns det flera (kanske 5) som såg suspekta ut så jag gjorda om alla lödningar på hela kretskortet. Den har dock fungerat i perioder innan så man vet aldrig om det kommer tillbaka. Kan dock vara värt att göra om alla lödningar innnan du köper ett nytt. Läst på en annan tråd att det skall finnas ett relä uppe vid luckan men det hittar jag inte på min modell - kan det vara årsmodellsberoende möjligen? Kan det finnas på din?
Sa
18
SammeJ
325i Sedan -91
Det är nog mycket möjligt, får ta och undersöka den saken. Tack för tipset.
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
min 318is e36 -92 funkar inte takluckan på. bilen är nyköpt så vet inte hur det har varit förut... när jag trycker på knappen så klickar det bara i motorn till luckan.. nån som haft det felet?? väldigt tacksam för svar..

Mvh peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.