|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 530-1993 kombi automat vid kall motor går den klokrent sen efter en 2 min så börjar motor vibrera men tomgången är okej går ej upp o ner den är stabil.sen åker man en sväng o sen vid nästa stopp tänds oljetryckslampan o den slocknar direkt vid gas pådrag o motor går kanon inga missjud så varje gång vid rödljus så tänds oljetryckslampan olljetrycks pump är kollad 2005 av bmw kan detta orsakas av dålig insugsmembrans packning/tändstift ? bilen är bra servad av pappren som finns på bilen o den går frukstansvärt bra i motor o låda men skit irriterande att oljetryckslampa tänds just vid släpp av gas o då samtidigt vibrerar motor (skackar) någon som har en ide ? | |
|
Tilägg Vid besiktningen fick jag co halt på tomgång 300 nått dom andra värdena var bra |
|
|
har bytt oljefilter p då försvann oljetrycks lampan den lyser inte mera 1 problem borta bytte sen insugsmembran packning /men tomgång är inte 100 är ska byta olja+stift också |
|
Tanner |
kolla uppoljepumpsbultarn,jag hade vibrationer på min men det blev bättre efter jag fixade det |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.