|
|
|
|---|---|
|
hej hhar stora problem med balansen på min 740 den kan inte hålla sig i styr den går mkt åt vänster men åt höger också väldigt svår att hantera på vägen då i högre fart. Nån som har samma problem va ska jag göra för att få bort det. Kontrollerat alla stag o bussningar o allt e ok framvagn behövdes inte göras på denna bil enlg verkstan. det sitter 20 tumms fälgar på. har balanserat det gick något bättre rätt luft tryck men ändå hjälper det inte nån som har sappa problem som jag som jag kan få råd. tack i för hand | |
|
På alla BMW med styrsnäcka är det risk för att det blir glapp i snäckan, det känns på att mittläget på ratten är ganska "luddigt". Testa med bilen avstängd och känn efter spel vänster/höger i ratten. Annars är den bakre länkarmsbussningen ofta dålig, jag skulle byta den i ditt fall även om den ser bra ut. Gummit kan ju vara trött ändå. Till sist så ställer ju 20" med breda däck mer krav på att allt i hjulupphängningarna är i bra skick. ______ Foto Länk |
|
| okej så ska jag ta o byta länkarms busningar bak då. Hjläper det då att den inte svänger hö o vä. Spelar det non roll på att däcken fram är lite slitna el. mÅSTE DET VARA bra märke på däcken | |
|
Nr 6 på bilden är det jag menar, i framvagnen Länk . Man får oftast byta hela länkarmen. Ingen garanti att det blir bättre, men jag har haft såna som sett bra ut men varit utslitna. ______ Foto Länk |
|
|
Har du inga andra hjul(typ vinter)bara för ett test Jag har varit med om att däck kan ställa till det |
|
|
Hej Momo, däcken kan ställa till en hel del. När jag köpte min bil satt gamla slitna stenhårda däck på, ägaren hade köpt en ny omgång däck och fälgar behöll dessa och satte på de gamla innan försäljningen. Hursomhelst, bilen gick väldigt oroligt och ostadigt vid minsta ojämnhet. Efter byte till nya Michelin Primacy i rätt originaldimension försvann problemen helt. Det blev en helt annan bil att köra, stadig och stabil som en 7:a skall vara. Fast som det skrivs i tråden så är nog bussningar och stag en mer sannolik felorsak. Eller också en kombination dåliga däck och slitna hjulupphängningskomponenter. |
|
| okej ska o ta byta länkarmbusningar så ska vi se om de lunga ner sig samt ska kolla me andra däck. men byta hela länkarmet behövs det då. ska jag göra det bak o fram el räcker det me bak? | |
|
Med original 235/60-16" så går bilen lugnare på vägen, men det betyder ju inte att bilen är frisk för det utan för att det är mer och mjukare gummi som tar hand om spår och ojämnheter i vägen. ______ Foto Länk |
|
|
Weeman, i mitt fall var det verkligen däcken som ställde till allt. Däcken som ställde till problemen hade en snarlik dimension, 245/55 R16, också en originaldimension. Problemet var att de var utslitna, gamla och hårda. Men som sagt, i de flesta fall kommer man nog inte så enkelt undan som att byta däck. Men episoden fick mig att förstå vikten av att ha bra däck och inte köpa det billigaste! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.