AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.241

Fönsterhissar rycker, varför? glapp i kontakterna? E36 328 -96

Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
Hej mina elhissar fungerar bara om man trycker ner knappen så hårt man kan, annars så går dom en bit vänder och går ner en bit och stannar. Detta händer oftast på förarsidan men ibland även på passagerarsidan. Då får man trycka igen för att få dom att gå uppåt. Samma sak händer när jag låser bilen med ruterna nere och håller in nyckeln, förardörrens ruta går en bit upp och vänder sedan medans passagerarsidan går hela vägen upp. Är det bara glapp eller trasigt???

Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag hade samma problem på min e36 coupe. Jag plockade ner hela fönsterhissen och smorde upp, det hjälpte inte. Jag hörde dock att min gick lite trögt så det borde vara att se över mekaniken, alternativt byta motor för jag tror den stannar och vänder någon centimeter (min gjorde lika dant) pga att det går trögt.
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
klämskyddet går in för att det går för trögt..som mackan säger..bara riva sidorna smörja gliskenorna med fett,inte nå´n 5.56
då kan du samtidigt passa på att byta glidklackarna i plast,dom nöts och ställer sig på sniskan sedan skär dom fast och gör att rutan går än trögare..plastklackarna kostar en 20 styck och det går 2 till varje dörr

när du ska ha lös låsklykan(du ser när du öppnar) så kan du trä en ståltråd genom öglan och dra lös den..den kan vara lite jävlig å få lös ibland..
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
ok, får försöka mig på det senare i helgen. tack för tipsen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.