|
|
|
|---|---|
|
har en bmw 525i sedan men bakre ljuddämparen har gått sönder. biltema har bakre del till 520 till rätt kurs länk: Länk passar detta på en 525a eller måste jag köpa från t.ex. mekonomen eller dylikt? vad är skillnaden? | |
| Jag vet inte heller men du kan ju alltid kika på Länk och jämföra mellan 520 och 525. | |
|
okej, det kan nog passa länk till 520i bakre avgassystem Länk länk till 525i bakre avgassystem Länk ser onekligen likt ut. bilden är ju densamma, verkar bara vara nå klammer eller nått som skiljer. testar köpa biltemas 520 :p |
|
|
Som du kanske ser är det helt olika nummer på båda dämparna. Osannolikt att det passar. Bilderna stämmer sällan, även på BMWs egna reservdelssystem. E34 med M20-motorn hade iaf enkelt rör bak och andra rördimensioner i övrigt också vad jag minns, men det kanske är annat på din. Bättre att kontrollera först och köpa sen. Olika reservdelsnummer är ju inte bara för skojs skull. Jag säger inte till 100% att det inte passar, men lita aldrig på bilderna. |
|
|
hm, vilket piss. hade varit intressant veta vad som skiljer, om det är rördimension och / eller dämparen som kanske tar bort olika mycket ljud eller dylikt |
|
|
Enligt Autokatalogen, Enkelrör före och efter sista dämparen på 520 24V Länk Dubbelt hela vägen på 525 24V Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.