AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
924

Många problem med 318 E46 2001...

mi
2
mistermjau
318i Touring -01
Hej alla glada!

Jag har nu äntligen gått och inhandlat min första BMW.
Bilen är en glädje att köra, fick inga anmärkningar vid ett NAF test, är EU godkjend till 2011, och har ingen rost alls. Den har rullat 13.600 Mil.

Dock har det efter kort tid i min ägo dykt upp ett otal olika fel på den.

1. Temperaturmätaren rör inte på sig. Ligger alltid i mitten oavsett om bilen är på eller av.
2. Den läcker spolarvätska under behållaren. Verkar vara en packning till en av motorerna, men svårt att se.
3. Airbaglampan blinkar ibland. (verkar bero på hur passagerarstolen är inställd och hur man sitter i den)
4. Lampa för kylarvätska blinkar inte till då man vrider nyckeln ett hack. (ska den göra det?)
5. Vattenpöl på passagerarsidan då det regnat!!

Är det här saker man kan laga själv? Eller är det tusentals norska kroner på verkstad som gäller?

Alla synpunkter uppskattas!
Hej mistermjau,

Gratulerar till en trevlig bil.
Jag kan bidra med ett par punkter.

3. Kontrollera kablaget under stolen.
4. Det gör inte min heller....
5. Kontrollera fuktspärren i dörren Länk
mi
2
mistermjau
318i Touring -01
Tackar för snabbt svar AKN!

Jag kommer ha militärdisciplin på att ta hand om den här bilen för den är så förbannat go.. Så here goes :

1. Temperaturgivaren har konstigt nog börjat fungera igen. (!) Så det var ett problem mindre! Kommer dock hålla koll på den om det sker igen.

2. Jag har nu lossat och tätat där spolarmotor-munstyckena fäster spolarvätske-behållaren.
Var nog gummina där som inte riktigt hållde tätt pga ålder. Fyllde upp 1 liter så det visar sig förhoppningsvis inget läckage till imorgon.

3. Sensormattan till airbagen har jag fått avtalat med bilsäljaren att den kan han fixa free of charge.

4. Aha! Där ser man! Trodde alla lampor tändes så man kunde se att de fungerade. :)

5. Denna tar jag nu till helgen. Tack till Jonas Amnå för guiden!!

Ha en bra dag! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.