|
|
|
|---|---|
| Jag har en 730 ia -90 som jag fått en 2:a på besiktningen för hög hc halt. Samtidigt går bilen jättedåligt på tomgång, ojämnt och vill ibland stanna vid gaspådrag. För övrigt går bilen bra på landsväg. Finns det någon som vet hur man får ner hc halten och ev varför den går ojämnt på tomgång. | |
|
min första tanke är att bilen går för fett, hål i insugsslang, lätt att kolla med startgas... |
|
|
Jag hade en bil en gång (ej BMW) som när den var kall alltid fick motorstopp när man skulle köra vid t.ex ett rödljus. Det var en vatten-tempgivaren som var slut. Efter att den byttes ut gick den hur bra som helst. Fel på givaren ger felaktiga mätvärden, vilket i sin tur ger fel bränsle- / luft- blandning, därav den höga HC-halten som bilesiktningen uppmätt. Finns naturligtvis andra felkällor också. Kolla med startgas runt insuget så den inte drar tjyvluft. Kan går riktigt illa på tomgång om den tjuvar luft. Mvh Tord "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
hade en kompis som hade problem med termostaten och därav fick fel avgasvärden och sämre gång pga att det altid drog extra med soppa då vill säga, men kolla insuget, en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.