|
|
|
|---|---|
| Igår när jag var ute å körde som vanligt skulle jag göra en snabb start, men när jag golvar pedalen på ettan så börjar bilen rycka. Den hoppar liksom framåt, är det någon som har en aning om vad det kan bero på? Den rycker aldrig på någon annan växel. | |
|
Kan inte vara så att det blir så när du stått på tomgång och det är därför du bara uålever det som det inträffar på 1:ans växel? Mvh Chrille |
|
|
Näe även när jag kör sakta på ettan, å trycker full gas så hoppar bilen fram. Har testat det flera ggr på olika sätt. Det konstiga är ju att den går hur fint som helst på de andra växlarna. Och om jag står med friläge i och gasar till så varvar den upp hur fint som helst. Skriv om ni har någon teori vad det kan vara... |
|
|
Hej hej jag har samma problem... Länk |
|
| Ok, hoppas att någon har ett bra tips till dig också då ;o) | |
| Ingen som har någon teori? | |
|
Kanske lite långsökt, men är bränslepumpen och bränslefiltret i bra skick ? Har varit med om något liknande med en Volvo 850! När man körde iväg hastigt så dog bilen, men det gick att smyga med den. Det visades att det var pumpen som var slut ! Så bytt ut filtret och ev rengör tanken (bra att göra även om det inte skulle vara det felet)! Funktion före styling! |
|
| Tack för tipset, ska kolla filtret. Men det är ju konstigt att den går hur bra som helst på de andra växlarna, och den gick ju bra på ettan också tills för någon dag sedan. | |
| Någon annan som har något tips? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.