|
|
|
|---|---|
|
Länk Slog en signal och det var visst handpenning för att vara säker på att få bilen..hehe, javisst..jag sätter in direkt, inga problem! :) | |
| Annonsen redan bortplockad, vad gällde det för bil? | |
|
Oj det gick fort då.. Audi A3 2.0 Q - 07 med 2000-2500 mil på mätaren för 99000:- Ringde och då var svaret: Ja det är först till kvarn, sätt in handpenning så har du låst bilen. Det var ju givetvis flera stycken andra som skulle sätta in handpenning så det var viktigt att man var snabb. Lät inte helt grönt om man säger så.. |
|
| Hur mycket var handpenningen på ? Måste vara en ganska effektiv metod för att lura folk på pengar, alltid några som går på det. | |
|
Första gången jag ringde så var det ett jävla stök i bakgrunden och jag förstod direkt vad det var för typ. Han sa bara: Du får ringa om en timme och så la han på luren. Tänkte att det kan vara kul att höra vad det är för lirare så jag ringde och det var ju uppenbart att det var en luring. Han lät som en alkis/knarkare, hade haft bilen sen ny och skulle köpa sig en A8 i stället. Givetvis var det ju flera stycken som var intresserade och skulle kasta sig hem och betala handpenning. Jag sa att jag kunde komma och titta på bilen direkt i stället men det hanns ju inte med eftersom en kille från Sthlm skulle betala in inom en timme och då hade han ju tingat bilen sen. Orkade inte ens fråga hur mycket handpenningen skulle vara men några gick säkert på det. Räcker ju med handpenning 1000:- och så låta 10-15 stycken betala så är ju kvällen räddad. |
|
|
Någon som fyller år..? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nej nej, jag pratade med honom två gånger. Han hade en bil att sälja och ville ha handpenning insatt på internetbanken och sen hade man bokat och låst bilen iom det..Så det var inget skämt, det var ett försök till blåsning. Tror jag iaf.. | |
|
Måste fråga var bilen röd? Det kan ju vara intressant vad personen hae för nummer då det säkert kommer ut flera annonser. |
|
|
Nej, bilen var svart ( såklart ) mest lättsålt va? Numret kommer jag inte ihåg, antagligen byter han till nästa gång det är dags.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.