|
|
|
|---|---|
|
Tjenixen folket Märkte idag att jag fått sätesvibrationer vid 45-50km/h, men avtar vid högre fart. Känns inte i bromsen, känns fortfarande med kopplingen nertryckt. Känns väldigt lite runt 90km/h och uppåt. Känns inte i ratten. Till saken är att jag ska byta fjäderben/lager fram, dämparna är helt slut, kan detta vara en bieffekt av dämparna fram? Känns ju inte i ratten. Problem två: När jag skulle kontrollera stagen osv bak nu efter jobbet, så såg jag detta bild1: Länk Och tittade efter vart det kom ifrån, det kommer bakom bakkofångaren och det ser ut att vara ett hål in i tanken? bild2: Länk Men oljan är och klibbig och luktar inte bensin ( med reservation för att min luktsinne är dåligt ). Ser ut såhär, bild3: Länk Jag blir lite orolig angående "oljan" vad det är, samt vart det kommer ifrån? Hoppas någon här vet :) Mvh Sub | |
|
Angående oljan så rev jag ut reservhjulet och tittade, allt är torrt där, kollade även om något i sidofacken läcker, vilket det inte heller gjorde. Finns det någon oljebehållare öht bakom baljan till reservhjulet? Har inte nivåreglering ( 07/97 ) så det är uteslutet. Känns lite olustigt |
|
540iA ///M |
Angående vibrationerna så skulle jag åka till närmaste däckfirma och kolla balanseringen. Hade samma symptom som du och mina problem försvann. |
|
Ska göra det, och nollbalansera däcken, om vibrationerna kvarstår efter dämparbytet. Och angående Oljan, så tror jag förra ägaren spillt något i bagaget och sanerat, för mer olja har det inte kommit, och jag kan verkligen inte hitta källan. |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Sitter det inte en liten hydraulpump där i bak om man har så man kan öppna skuffen på nyckeln? Vet inte va funktionen heter, har det inte heller på min bil. Men jag vet att det ska finnas. =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.