|
|
|
|---|---|
| Var kan jag få tag i ett centreringsverktyg till kopplingen på min 328-95? | |
|
Vet ej, Jag har aldrig under 25 år använt nått centreringsdon. Dra i alla skruvar för hand tills tryckplattan ligger mot lamellen, men den går att flytta, känn med fingrarna runt så lamellen ligger lika överallt, dra skruvarna korsvis 1/2 varv, känn igen, dra åt kosrvis om det känns bra. |
|
| Håller med föregående talare..centrerindon behöver man bara om man har kraftigt brytningsfel på ögona och har ett ögonmått som inte ser skillnad på meter å centimeter..=) | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Finns behovet har Biltema en för 159 SEK. Länk Vilka modeller är det som behöver ett dyrt specialverktyg för att montera dit kopplingen? Har för mig de nyare modellerna har en annan typ av tryckplatta? |
|
Jag har heller aldrig under flera 10-tals år använt ett centreringsverktyg till lamellerna. Men så köpte jag, mest på skoj, ett på BILTEMA. Och det är bara att konstatera att det underlättar väsentligt när man skall montera dit kopplingen på en motor som tex sitter i en bil. Jag använder det alltid numera! Per L |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det var modeller (bla E46) utrustade med SAC (selv adjusting clutch) jag tänkte på innan där det verkar behövas ett specialverktyg. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.