|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag gjorde en helrekond av lacken på min 525i -90 diamantsvart metallic i helgen. Först avfettade jag hela bilen och tvättade den med TURTLE WAX SUPERTVÄTT. Därefter gjorde jag lackrengöring med SONAX BILPOLISH, därefter en vaxning med SONAX HÅRDVAX. Jag undrar om man ska behöva göra lackrengöringen en gång till om sisodär 2 månader, då det är dax att fräscha upp bilen igen, eller räcker det med att avfetta och tvätta och sedan lägga på vax, förstör avfettningen lackrengöringen man gjort förut? Det är ju mycket lättsammare om man bara behöver lägga på vax istället för både vax och polish! | |
-:BeeMWe:- |
Om det finns repor, ja. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
Om du i stället tvättar bilen och lägger på varje månad kommer det inte att behövas någon polish. Om man vaxar bilen ofta behövs det inte någon lackrengöring, och är bilen redan blank innan man börjar vaxa så är det inte så jobbigt heller. Jag kanske är väl pedantisk, men jag tycker nog att det är värt att vaxa bilen i gång i månaden. Sonax flytande hårdvax brukar hålla ganska länge, ett av de bättre vaxen. |
|
| Jo man bör nog vaxa åtminstone 1 gång varannan månad. Det tycker jag räcker på min bil, då jag tvättar den ca 3-4 gånger/vecka. Men när man har vax på bilen, så räcker det om man tvättar den med bara en vattenborste kopplat på vattenslangen. Inget bilschampo behövs. | |
|
jag tycker det blir bäst med ny lackrengöring!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.