|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Först vill jag påpeka att jag har använt sök-funktionen men inte riktigt hittat något svar eller liknande frågeställning, så jag skriver nu detta: Jag har en 740ia -94 som ett par dagar efter införskaffandet började falsk-larma. Ut sprang jag i tron om att någon hade varit på min pärla, men kunde snabbt konstatera falsk-larm. Jag Kollade bilen och dörrar och larmade på nytt, varvid falsk-larm återkom efter 15-20 minuter. I displayen stod det prog och på färddator-displayen prog1. Belysningen runt lysvredet stod också på. Jag larmade av och på och öppnade/stängde dörrar och huv samt bagagelucka. Problem kom igen. Prog i instrumentpanel samt prog1 i färddator-display. Plus att belysningen runt vredet lyste. Lyfte minuspolen över natten och blev av med detta, men larmet falsk-larmar likt förb***at. Inte med jämna mellanrum eller liknande ute-miljöer utan hux-flux som den själv vill. När jag larmar blinkar indikatorn för larmet och slocknar sedan helt, vilket jag har förstått indikerar att något är fel. Huven är skyddad och larmar vid öppning. Dörrarna kunde jag bara kolla genom att ha dörren öppen och kolla belysning vid påverkan av dörrlås-mekanismen och alla dörrar verkar funka. I alla fall om man bara fokuserar på belysning vid öppet resp. stängt. Likaså bagagelucka. Jag har ingen kupédetektor och original-stereon sitter i. i bilen sitter immobiliser från Cobra, men den verkar inte vara inkopplad. Någon som har tips på hur jag vidare kan felsöka? Tack på förhand alla ni kunniga. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.