|
|
|
|---|---|
|
Nu har d hänt..Min växellåda går i nödläget.Alltså endast på 4:ans växel tror jag..Jag böt hela växellådan för min gammla la av.Efter d så har den bara gått på nödläget..Har varit hos en växellådsmekaniker som nollstälde dator med pluggin datorn då visade sig ochså att en felkod som heter 210 dök upp... Kan ngn hjälpa mig med detta..Jag har en bmw 540 touring 95:ans årsmodell. Tack så länge. | |
axelsson |
tjabba, hade de varit en e39 hade ja gissat på vevaxelgivaren som jag hade en gång när den gick i nödläge och växlade och tvärdog osv.. |
|
Men min bil går bra... Bara d att den endast kör på 4ans växel... Backen går oxå bra.. skumt d här... Finns d någon som vet vad d kan va eller vad man kan göra?? Växellådan e ju alldeles nybytt... |
|
|
Tog du från rätt bil? Lådorna skiljer mellan 93-94 till -95. |
|
|
D vet jag inte??? Om d skulle va från en 93-94 är det omöjligt att få den att funka rätt då?? |
|
| Det tror jag nog, är ju något som skiljer. Vad minns jag inte, men från -95 är lådorna bättre iaf. Om det är huset, eller någon kontakt som skiljer minns jag inte :s | |
|
vad kan jag göra då då?? Nu fick jag magsår... Finns d nåon som kan hjälpa mig med detta?? |
|
| Tror det finns en rätt så bra tråd att hitta ifall du söker, någon som var väldigt kunnig om automatlådor och skrev långa inlägg! | |
| Är det inte så att det är dom berömda plast kulorna? kompisen hade en 540 automat å när dom gav upp så gick den in i nödläget. | |
|
Han fick ju problemet efter bytet. Visserligen kanske det inte fanns någon garanti på att den "nya" lådan var bra. Men slitna plastkulor tenderar till att slira mera, och inte gå i nödläge. T ex driva framåt/bakåt i neutral etc. |
|
|
den nya var fungerande..Så d ska inte va några peoblem... Har lagt den åt sidan ett tag tills jag får några bra råd... Håller på med min sedan nu.Kommer att lägga bild på den hur d börjar arta sig.. Riktigt stil rent börjar d bli.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.