|
|
|
|---|---|
|
Var ute o lekte lite med min 98:a m3:a smg, hade jätteskoj att åka runt o göra munkar samt åka på häng, tills styrningen blev tvärtung och jag för en sekund trodde jag fått punka fram. Kollade rakt in genom vänster framfälg och såg att det rann olja ur slangen. Det verkade precis som att slangen hade brustit precis mitt på hydralslangen nr:5 Länk där det sitter någon koppling. Sedan när jag fick se priset bara på slangen och sedan får man säkert lägga på en del extra för att få slangen hos bmw i sverige. Skall höra med dem på måndag. Nu till frågan. Någon som vet om man på nått sätt kan köpa en helt vanlig hydralslang (en bråkdel av priset) och sedan fixa o dona lite så att det blir och passa? Förresten någon här som redan kanske har gjort det? mvh //Tommy | |
|
Om du tar din kaputta slang till en hydraulikfirma, så kan de antagligen skala bort den gamla slangen från rördelarna och sen pressa fast en ny hydraulslang för en sannolikt billig slant. Jag skulle tippa på att det går att få det gjort för kanske runt 500 Kr med lite tur. Passa på att byta alla tätningar vid skruvanslutningarna, antingen är det väl koppar/aluminium-ringar, eller möjligen Dofty-ringar. Inte helt fel att se till att få i ny hydraulvätska av rätt sort i servot med, kostar inte mycket och är lätt fixat. Ingen luftning behövs då systemet är självluftande. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Stort tack Dr Tinnitus!! Skall försöka plocka ner hydralikkabeln. Hoppas det är lätt att komma åt. Med lite flyt bara hissa upp bilen fram och rulla under och bara behöva sträcka upp händerna utan att behöva ta bort plåtar o.s.v. Nu skall jag söka efter en hydralfirma sen pröva ta ner den.Än en gång stort tack! //Tommy | |
|
Jag hade tag i detta i förra veckan på min och hade loss samtliga slangar och åkte till Hydralfirman och den stora slangen med slingan och strypningen kunne de inte pressa om då dom inte fick i det i presssen. Om man bockar slingan.....men det är inte säkert den är bockningsbar om man säger så. Mitt verkar hålla tätt än sålänge så troligen var inte mitt läck precis i den. Lycka till! Jag åker säkert på att köpa en dyr slang jag med ;-( |
|
| nu har jag lyft upp bilen o kollat. Det var nr: 8 som var pajj precis i början av kylslingan. Det sura är att jag inte kommer åt att lossa bulten, den verkar sitta grymt skumt till, så jag får väl skicka in bilen till bmw, kylslingan nr 8 var iochförsig billigare men kräver säkert mer tid att losssa och sätta dit en ny =( fan också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.