AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.599

AC strular

hej hej har problem me en e46 va inne hos bmw ang a c gav ingen kall lyft inget fel på a c saknade freon sa de. De fyllde på de o efter 1v samma fel igen gick då tillbaks o de fyllde på de igen men nu har jag samma fel igen ingen kall luft igen efter 1 v andvändning va ska man göra?+
Hade liknande fel på min 328:a.Jag fyllde på med gas+läcktätare.Beställde detta från England.Ac:n kyller fortfarande bra efter ett år.Det som händer är att det blir lite läckor efter hand.
Ps. gjorde likadant på min Volvo 855:a 95:a och det blev också bra ds.

dom har hält in ett medel som skulle täcka vid läkade enligt mbw detta ska don ha gjort vid 2a gången jag lämnade in den
Du har en läcka någonstans i systemet. Jag antar att de fyllde i spårmedel, så nu borde de kunna identifiera var det läcker.
Antagligen är det kondensor som behöver bytas, då dessa inte håller i all evighet. Men det kan även vara annat.
I vilket fall som helst så får du det att låta som att det är ett stort läckage iom att det läcker ut på en vecka. Kan inte riktigt förstå varför verkstaden fyller utan att kontrollera systemet täthet.
ska in me de på måndag igen ja de va spårmedel
vart sitter den kondensor är de dytr o bytta ut de ?
kan man mäta sig fram sj eller ?
Låter som läcktätaren inte klarade av läckan/läckorna. Be att ac-firman gör en bättre koll av bilens ac-system

Kondensorn är ac:ns kylare och sitter ihop med bilmotorns kylare.Det finns nya spårmedel som syns utan UV-ljus.Kondensorn kostar en hel del plus bytet av den plus ny gas.

si
36
sittingduck
528i Touring M-Sport -13
Fick pris på 9000:- på BMW för byte av kondensor på 328 E36! Lyckades få tag på en kondensor för 1500:- monterade den själv och fyllde den för 500:- Inga problem att byta på E36.

Känner inte till företaget men ser att Fiddes garage säljer till E46 för 995:- Länk

Så antagligen så är det min kondesor som är paj eftersom min bil gärna går upp lite i temp när man står stilla i kö? Och så kyler inte ac:n fast det är gas i och ingen läcka? Låter som ett solklart fall eller har jag fel?
si
36
sittingduck
528i Touring M-Sport -13
Att bilen går upp i temp i köer har inte med AC:n att göra, om det bara är en liten tempökning är det helt normalt. Men tillbaka till AC:n, i första inlägget skrev du att de fyllde på igen efter 1v, alltså låter det väl som du har en läcka?

Om det var en vettig firma du gick till så fyllde de i spårmedel precis som Chris87 sa och man kan då se var det läcker, gjorde de inte det och dessutom fyllde systemet igen efter 1v utan att fundera över ev. läckor så skulle jag gå till en annan firma.
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Hmmm, du skriver att motorn blir varm i köer...Kondensorfläkten kan ju (tillsammans med fläktkopplingen) vara kass och då får kondensorn inte kylning när tempen går upp (=funkar ej). Men det kollas ju snabbt genom att konstatera om du får kyla direkt vid kallstart och/eller på motorväg efter ett tag?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Gallardo:

Kolla att kondensorfläkten snurrar igång, om den aldrig startar så stäng av AC:n vid låga farter (stadstrafik) och stillastående tills den har blivit reparerad.

Mvh
Tack för svar killar, ska kolla upp det genast.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.