|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att fundera att byta ut min Honda s2000 -04 mot en M3E46 ~02. När jag tittar på försäkringspriser så ser jag att det skiljer väldigt mycket på olika bilar trots att de verkar identiska. Söker man på Atava finns det i princip 2 prisspann, många som ligger runt 20K för helförsäkring, medan en del ligger på 15K. Det verkar vara helt slumpartat var en bil hamnar. Har hittat både svensksålda och importerade -01 för 15K medan andra kan kosta 20K. En del -04 kostar också 20K. Jag tycker detta är märkligt att man inte kan se någon egentlig trend. Är det någon som vet hur detta beräknas så man kan veta vad man ska leta efter för bil? | |
|
Det låter lite märkligt att det skulle vara så stora skillnader på bilar med liknande utrustningsnivåer och motorer. A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox |
|
|
Baksidan med den fria marknaden....det finns väl egentligen inga regler på hur mycket man måste betala/ta betalt...dessutom går det ofta att pruta på försäkringen. Försök så får du se. Snacka om djungel det där.... Frasse |
|
|
Det går aldrig att säga vilket pris det blir på en försäkring åtminstone inte på etablerade bolag, jag hade en dust med Länsförsäkringar när dom hade en dryg tusenlapp i skillnad på två exakt likadana bilar; 540iM/6 E34-96 Cosmosschwarz och 540iM/6 E34-96 Arktissilber, samma ägare, samma villkor, ja dom skillnader som fanns var färgen samt import-0203 respektiv-0704, trots det 1tkr mer för den ena (minns inte i dag vilken som dyrare/billigare) likadant var det, men med mindre skillnad (ca 700kr) för 540i/6 E34-95 Hellrot (import-0605) - 540i/6 E34-95 Arktisgrau (import-0701). Länsförsäkringar kunde inte trots upprepade påtryckningar förklara varför dom hade olika pris på likadana bilar = jag byte bolag. Eftersom LF var totalt oseriösa. Vesta som jag har nu, har likadana priser oavsett färg på bilen, skönt:) Mvh Stephan |
|
michael.anki |
Hade själv If innan o då kostade min M3 12500skr. Bytte till vesta o nu blir det 8600skr helår. Bmw idag Bmw imorgon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.