AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.094

BIlen startar inte när den är varm, varför? e30 325

Ti
608
TimS
325i -88
Tjena

bilen går hur bra som helst när den är kall och jag kan köra hur länge som helst utan att ngt märks av men så fort jag stänger av motorn och försöker starta den så vägrar den starta. Den kan komma igång i ngn sekund för att sedan dö..

väntar jag ca 5-10min och testar att starta så går den igång utan problem och jag kan köra på som vanligt ända till sjag stänger av den igen..

startar jag den när motorn är kall och stänger av den snabbt så startar den utan problem, det är bara när bilen är i arbetstemp tydligen..

vad kan vara felet?
En eller flera läkande spridare den blir sur.
Ti
608
TimS
325i -88
blir jätte glad när du låter helt 100% säker!

så det räcker alltså med en läckande för att bilen ska vägra starta?

Mvh Timmy
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kontrollmät värdet på DME:ns tempgivare.

Det där med läckande spridare känns väldigt långsökt.
Inte troligt att alla 6 skulle stå o läcka, för jag antar att den inte tänder på någon av burkarna när du kör på starten.

__
/Chrille
Det räcker med att en läker för att den ska vara svårstartad den blir sur.
Ti
608
TimS
325i -88
det där med att kontroll mäta DMEs tempgivare har jag ingen annign om hur man gör så jag testar att byta spridarna idag och kollar ifall det blir bättre..

är det oftast oringarna som säger upp sig eller?
Ti
608
TimS
325i -88
en till fråga till berra, om det skulle var läckage.. varför blir det så¨bara när motorn är varm?

MVH TImmy
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad baserar du det på Berra?
Läcker te.x bara en spridare så skulle den ju starta o gå bra på 5 burkar.

__
/Chrille
Ti
608
TimS
325i -88
bytte spridare nu och var ute och körde ett tag... kom tillbaka till parkeringen, stängde av bilen, startade och den gick igång.. haha kanske bara en tillfällighet men ska testa ett par grr till...

återkommer...
Ti
608
TimS
325i -88
fortfarnde samma skit.. den vägrar starta efter att jag kört bilen varm.. väntar jag ca 5min så fungerar den utan problem

DMEs tempgivare sitter vart och hur mäter jag den? =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.