|
|
|
|---|---|
| Dag ett har bara ägt min nya bil 1 dag PDC ur funktion säljaren står för kalasat men kan inte sluta fundera vad det kan bero på.när jag sätter i backen då piper det konstant i typ 7-9 sek sen funkar den inte känner inte av något,,fysiskt ser allt bra ut,nån som har varit med om det tidigare,kan det vara säkrin? eller nåt annat | |
|
Ett konstant ljud i flera sekunder tyder på att PDC inte fungerar som den skall. Skulle tro att någon givare är trasig. // Daniel |
|
| jag har hittat den trasiga sensorn men vad kan de bero på hur byter jag den,vad kostar en ny sensor?kan man göra det själv | |
|
byta en trasig sensor är inte svårt. Men vad jag tror så måste du komma åt bakifrån. En ny tror jag kostar runt 7-800:- på BMW. Borde gå att finna billigare på ebay. // Daniel |
|
|
hur listar man ut vilken sensor som är trasig ja har 4 fram och 4'a bak och set fungerade inte när ja köpte bilen och tänkte fixa det nu, någon som vet hur man tar reda på vilken sensor som är trasig |
|
|
sök på bildelsbasen.se där kan du hitta beg för 400kr/st. Jag har exakt samma problem på min bil, det tjuter i 5 sekunder sedan fungerar inte pdcn alls. Jag har hört att om en sensor är väck så fungerar inte systemet överhuvudtaget. Jag tror inte att det är en säkring för drar du ur säkringen till pdcn så kommer pipet när du startar upp bilen också att försvinna. Skriv gärna o berätta när ni hittat felet! MVH Rasmus |
|
|
Vad blev det för bil catch_me? :) MVH Rasmus |
|
|
Hej det blev en 04a 330 mpkt... Lance:det är väldigt enkelt att hitta vilken sensor det är som är trasig antar att du sätter i gång fram sensor genom en knapp tryck då låter det konstant då är det täcken på kass sensor..för att testa vrid nyckeln på läge 2 inte starta sen sätter i backen och går bak i bilen och lyssnar på alla sensorer en i taget nära menar jag då typ 5 cm avstånd ger ett tickande konstant ljud den som inte ger ljud ifrån sig är den trasiga,,alltså gäller samma fram också.. byta är jätte lätt i afall E46 då jag bara blockade bort svarta listen, under listen sitter det behövs ingen beskrivning du ser allt lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.