AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.830

Förbannade rådjur !

Sida 1 av 2
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Jag har precis varit och lämnat av den sista kompisen efter att ha agerat taxi inatt och vad kan inte passa bättre än ett rådjur kl 03:30 på morgonen, som springer på bilen och trycker in kofångaren och knycklar till vänster framskärm, kunde den djä... inte tryckt in hela kofånaren så man kunde ta ut något på försäkringen.

Du borde väl kunna ta det på försäkringen iallafall, eller?

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
rent hypotetiskt sett finns det juh inget som hindrar dig från att knyckla till bilen lite själv innan det anmäls... rent hypotetiskt sett dock.. ;)

/mvh jocke
Tigerr
Rådjur och annat naturligt och levande runt vägarna är ren mobbing mot oss bilförare! Bort med djuren så skulel det bli mycket roligare att köra bil! :)

Tigerr
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hur gick det med rådjuret????

MVH
Hasso
Att "rent hypotetiskt" följa Jokkos idé att "knyckla till bilen lite själv" är förkastligt. Detta klassas som försäkringsbedrägeri och har en relativt hög straffskala. Dessutom är försäkringsbolagens besiktningmän både slipade samt luttrade på grund av att alltför många försäkringstagare praktiserar jokkos "rent hypotetiska" tips.
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Rådjur /%¤%&/%¤%¤%&#&(()/&%¤#¤%*!!!!!!

För två år sedan köpte jag en Audi S4, hämtade den på kvällen, på morgonen dan efter skulle jag åka och visa upp den för försäkringsbolaget för att få helförsäkra den,
på vägen dit kutar ett RÅDJUR ut och parkerar sig i kylaren, ingen billig historia med bara trafikförsäkring :(

/Janne
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Smet rådjuret från platsen? Isåfall så kan du ta det för en smitning. ;)

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
viltolyckor brukar vara befriade från självrisk.
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Tråkigt med alla dessa skador...
Men jag satte hjärtat i halsgropen i förrigår. Var på väg hem med min mc och det är skymning. En älg var på väg över vägen 25-30 m framför mig. Jag höll dryga 100 km/h och skulle haft liten chans att stanna om inte besten hade vänte av rädsla. Det var en ung tjur och jag lovar Er han hade inte borstat tänderna! :-)

Mvh

/NP
Pekka, långt ifrån. Åtminstone på länsförsäkringar så behövs ett tillägg till helförsäkringen för att självrisken ska försvinna för viltolyckor. Iofs kanske det bara är länsförsäkringar som är så dåliga.

/Mvh
Tigerr
bjoerck >> Jag tycker inte att det är nått riktigt försäkringsbedrägeri.. Bilen är juue redanrättså skadad, så man modifierar bara skadan så att den ska se "tilltalande" ut. Tänk på alla Porsche ägare (och liknande) som efter att fått ett stenskott repar hela sin bil själv, och får den tbx helt omlackerad till en kostnad för dem på typ 2-3000 kronor - Sånnt tycker jag är MYCKET värre!

dahoof >> Knyckla på! ;)

Tigerr
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Rådjuret, det dog direkt, som tur väl var.

Jag ringe och snackade med försäkringsbolaget och precis som Zhivago sa så måste man ha en tillägsförsäkring och sedan får inte bilen vara äldre än 15 år och min är ju 18.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Sånt är inte roligt. Min kompis hade fått ett rådjur i vänster framskärm, så då lackade han om och efter några dagar så råkade han köra på en annan bil så det blev lite skrapskador på skärmen. Det var ju tråkigt för honom när det precis var ny lack. Man får se upp speciellt på kvällen när de rådjuren är ute och grävlingar finns det mycket av som förstör frontspoilern.

//Schnitzer
jag tog med ett rådjur för nån vecka sen, men mindre kul eftersom det var med motorcykeln, fast det hände inget allvarligt, fick det bara i sidan, men rädd blir man ju, och man hinner inte reagera.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Th
77
ThePuc
528i -96
Rådjur, det är förvuxna råttor. Inte nog att man kan köra på dem (har inte hänt mig hittills), de käkar mina blommor i trädgården också!

ThePuc
PE
15
PEckA
525iT -93
bla..bla..bla..o' Homeo Sapiens är väl den största råttan ThePuc. Förstör miljön och hela sin omgivning luft och vatten...tänk till lite...
Höll på att klippa ett rådjur igårkväll, missade honom med ca 1 dm pga hård inbromsning och en liten väjning.
Blev lite förbannad på en mötande bilist som såg det och släppte över det över vägen utan att varna mig på någe sätt, kunde ju åtminstone blinka med helljusen.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Demon Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Tigerr
Det jobbigaste med rådjur är att de är så perfekta "front-malar"! Precis lagom höjd och vikt för att göra så mycket skada som möjligt! Att dra in i ett rådjur i typ 110 lär sabba det mesta i fronten samt att det antagligen löser ut krockkudarna i bilen(?)

Tigerr
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Du behöver inte vara rädd för att krockkudar skall lösa p g a ett rådjur Tigerr.
Det behövs större påfrestning för att de skall lösa. I alla fall under längre tid!

Mvh

/NP
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Det varkar som det där djä..a rådjuren söker síg just til min bil körde 10 mil igår och håll på att smälla två gånger, det blir 3 stycken på mindre än en vecka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.