AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.962

Torkarmotorn är helt död,var sitter relä el säkring?

na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
BMW 740 E38 ÅRSM 1994/1995.Vindrutetorkarmotorn är helt död,var sitter relä el säkringar till den? Om det skulle vara så att torkarmotorn är trasig,så tar man ut den via motorrummet el inne i kupen under instrumentbrädan?

Jag har haft samma problem. I mitt fall var kablarna för solinoiderna av, dvs. de hade ärgat sönder.
Du bör ha två reläer som sitter under DME-boxarna. För att komma åt reläerna måste du först skruva av locket till säkringarna. Dosan är rätt så stor och sitter på vänster sida under motorhuven. Nu ser du några tjocka kablar, vilka är anslutna med stora kontakter på några aluminiumboxar. När du har plockat bort boxarna (jag har tre på min750) ser du några reläer. De två (jag tror de är röda) små reläerna kan du plocka ur och mäta om du har spänning på stiften. Om du har otur så är kablarna av på undersidan. Det är bökigt att fixa till en reparation. Jag lödde på förlängningar och lade reläerna på utsidan av reläboxen. Var väldigt försiktig när du hanterar styrboxarna, jag lyckades med att förstöra mjukvaran (kostade 2000 på BMW att fixa).
Titta gärna på mitt gamla inlägg.
Jag har ett datablad med kabelfärger och stiftnummer. Ge mig din E-mail, så skickar jag över det.
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Hej,ok,ska kolla ev under morgondagen,tack för tipset så länge.återkommer med resultat. Ha det

na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Min mail är bjornforslof@msn.com

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.