AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.312

Montera färddator i e39

S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Utgångsläget är en snikbil utan bc, den har bara yttertempmätare.
Jag undrar om det är möjligt att montera en färddator eller bc utan att demontera hela bilen. Vad behövs?

If it works, don't fix it.
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Ingen elguru som vet nåt?

Li
61
Lintus
e39 540iA -01 Touring
e32 750iAL -89
e12 518 -75 m60 turbo
Ingen som vet?
Äger också en snikutrustad e39 utan bc.
Ingen vanlig frågeställning, troligen inte många som varit i samma situation. Bäst är nog att höra med BMW. Det finns varianter på BC också, liten enbart i mätarhuset och större i ev. MID-panel, beror på hur bilen är utrustad i övrigt.
Skulle nästan kunna garantera att BC-funktionen är integrerad i andra moduler, t.ex instrumentclustret och/eller MID-panelen, det är ingen separat hårdvara eller modul man köper till i efterhand tyvärr.

FP
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Har så smått räknat ut att bc:n sitter i kombiinstrumentet och ljusmodulen eftersom de enligt sägnen är helt omöjliga att programmera om och därför omöjliga att flytta till en annan bil. Frågan blir då, finns det någon annan dator eller PLC där mjukvaran inte går att konfigurera?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kombiinstrumentet går att koda om till viss del iallefall , jag plockade ur navin ur min och monterade mid istället och det gick att koda om så att midden började funka. Ljusmodul och kombiistrument går att flytta till annan bil och koda in för den nya bilen så länge de är av lika modell(finns en hel del olika kombiinstrument t.ex).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.