|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Jag har aldrig sett produkten live.. Är det som ett läppstift eller som vax eller ren färgburk? När jag nu tänkte fixa lite smårost (stora som 10öringar) tänkte jag använda mig av slipstift på borrmaskinen.. är det en dum idé? (eller är det bläster som gäller?) Vad är viktigast att tänka på när man gör lack reparationer på en sterlingsilver metallik? På framdörrens mattsvarta stolpe finns det lite bubblor som jag misstänker att det finns rost under.. hur fixar jag dessa bäst? |
patriklundh |
Tjena, har själv en bmw med antrazit silvermetallic, lackstift påminner om ett läppstift där du kan "dutta" i färgen där det behövs.... funkar bra....för mig i alla fall... vad gäller lack rep så är det viktigt att ytan är ren, sen beror det lite på hur djup repan, skadan är.... jag använde våtslippapper och slipade ner kanterna kring skadan....blev kanon... men det är ju olika från skada till skada... lite svårt när man inte ser hur stora åtgärderna är som måste fixas... hoppas du har blivit klokare.... |
|
Lackstiftet är en liten burk med färg och pensel i. Om det är en metalliclack så finns det också en flaska med klarlack. Brukar bli ganska bra att bättre små lackskador med lackstift. Mycket bättre än spray, men det bästa är såklart att lacka om det skadade partiet. Skall man laga sådana små rostfläckar kommer det bli bra om man noga slipar ner rosten tills det blir plåtrent med slippapper, och sedan läger på med zink. När det har torkat så bättrar man med lackstiftet i tunna lager för att till sist avsluta med klarlacken. Om man tycker att det blivit för stora färgskiftningar så kan man vänta några veckor till färgen har härdat ordentligt och dedan rubba med rubbing och polermaskin. |
|
Hjelm |
Tackar för tippsen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.