|
|
|
|---|---|
|
Tacksam för tips hur man kommer åt batteriet på vår 750 -91. Har inte tittat än, men misstänker att det är dold för ögat hur man gör, har tyvärr ingen ingen instruktionsbok. Vet att det sitter under baksätet :) Aldrig mer en rostig Volvo ! | |
| Sitter det under baksätet så är det bara att ta ett ordentligt tag om framkanten på sittdynan och rycka rakt upp. Var noga med se till att plastkåpan ovan på batteriet kommer ordentligt på plats, på den sitter nämligen en microbrytare som måste pressas ner för att larmet skall gå att aktivera (om din bil är utrustad med det). Annars tror jag att vissa 7-ser. bilar är utrustade med två batterier, ett under baksätet och ett i bakluckan. Varför det är så och vilken Ah styrka dessa har skulle vara intressant att veta. | |
|
Har ett eftermonterat Carguard larm, tror inte det är kopplat genom baksätet. Vet ej säkert. Har lädersäter, menar du framkant-nederkant eller framkant överkant sittdynan. Torde vel vara nederkant... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
| Framkant ner. Är du säker på att du har ett Cargard larm ? Cargard Immobilzern (modell 800)ser nämligen exakt likadan ut förutom indikatorn på instrumentpanelen som är grå och oval till formen ca 20x20mm. Tänds någon röd lysdiod i mitten ovan på instrumentpanelen när du vrider nyckeln fullt till höger (medsols)? Då har du orginal larmet fortfarande inkopplat. | |
|
hmmm har en liten grå dosa som jag öppnar bilen med, som det står carguard på. Finns en liten dosa i fönsteret. Vet inget om originallarm, Inte tänkt på att det kanske fanns ett sådant också ! Har någon liten röd ljusdiod jag inte riktigt fattar vad gjör, den blänker inte till på samma sätt som carguard larmet. Ser "original" ut. Carguard larmet ser närmast ut att vara s950 eller vad det nu heter. Bilen har bare varit 3 år i Sverige. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.