AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.236

Fråga om Powerflex för bakre casterstag E34.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Mina bussningar på min E34 540 i bakre casterstagen är på väg att bli dåliga (lätta vibbar vid medelhård broms o.s.v.) och jag tänkte att uppgradera med powerflexbussningar. En fråga, original har denna bussning excentriskt hål. De bilder jag hittat på nätet med Powerflex har centralt hål, har de verkligen de eller är det "universalbilder" man ser? Om de nu har centralt hål, vilken betydelse har det för framvagnsgeometrin?

------
BMW CS #04839

Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Intressant - de borde ju ha excentriskt hål också.

Här finns en bild från ett annat forum på alla bussningar till E34, där ser det faktiskt ut som att hålet är excentriskt.
Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Ingen som vet mer? Nåja, jag beställer väl så får vi se. Återkommer när jag fått dem.

------
BMW CS #04839

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det var ett tag sedan jag skrev och undrade men nu har jag i alla fall beställt dem av Forza via Mekonomen (fraktfritt). Och hålen är centrerade!? Men jag är väl knappast den första som kör med dessa powerflex så det borde väl fungera? Får väl undersöka mer när de är monterade.

------
BMW CS #04839

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Jag är rätt säker på att mina(till m5 e34 -90) var centriska..
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har tänkt på det du skriver oxå, men jag vill påstå att original är marginellt exentriska. Det va inte förens efter en andra titt som jag såg det. Jag tvivlar på att de gör skillnad (inte mer än de droppade 60mm fjädring jag har tex)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Visst är de marginellt ur centrum, närmare bestämt 1.65mm. Inte är mycket, men ändå ur centrum. Tycker det känns aningen oseriöst av Powerflex att inte göra bussningarna så exakta originalet som möjlighet, BMW hade säkert ett bra skäl att sätta dem ur centrum. Eller i värsta fall var det en kompensation för att någon klåpare till ingenjör satte fästet fel... ;)

------
BMW CS #04839

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.