AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.891

Betala förtkörningsböter från Zurich Polizei?

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag hade lyckan att få hyra en sprillans ny Audi TT från Avis i Zurich Schweiz.
Tyvärr så fotade en liten kamera mig på en landsväg när jag njöt av den fina bilen. Så frågan är: ska jag betala 120 chf och ta mitt straff, eller kan man bort se från denna bötes bot? Avis har redan dragit 30 chf från mitt konto för att upplysa om vem som hyrt bilen. Jag vill kunna hyra bil från Avis i Zurich i framtiden:) Någon som har erfarenhet från detta förut?

Mvh. Richard
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bara att betala.

Kan bli jobbigt att köra bil i Schweiz igen om du inte betalar ynka 120 chf. Polisen i Schweiz är extremt nogranna. Blir du stannat 3 år senare för en fortkörning kan de se att du har böter från förr.

(Har en bekant i Vevey, 6 mil från Geneve).
892,18 SEK för dagen hos Forex
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Har råkat ut för samma sak på en jobbresa för ett par år sen, utanför Geneve, har dock för mig att beloppet var högre.

Jag struntade först i den, men kunde senare konstatera precis som Sim skriver att polisen är noggrann, de låg hårt på och kopplade in svensk Kronofogde, så jag betalade tillslut.

Betala och tag lärdom om du vill hyra bil och vara välkommen i Schweiz igen.

ca 900 är ju inte så farligt mycket....

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Är nog bäst att betala och se glad ut...om man kan. .(
Förresten Falsterbo....hemskt vad du åldras snabbt. För ett par dagar sen var du 20 och nu 59....dom säger tiden går fort men detta är ju löjligt....:)

Frasse
Jag kan bara flinka in det andra tidigare skrivit, bara att betala och glömma.
Jag har råkat ut för exakt samma sak med hyrbil (dock inte Avis) i Zurich.
Jag hade först tänkt strunta i det, det var på 450 chf men jag frågade en jurist som vi använder oss av i Schweiz och han menade på att böterna räntas, så skulle du bli stannad av polisen i Schweiz i framtiden kan du vänta dig en betydligt högre summa i böter!
Och jag förmodar att Avis kan vara lite tjuriga på dig nästa gång du hyr bil...

München
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Ok tackar för era svar:) även om det inte va vad jag ville höra:) Ska betala och vara glad nu:) I vanliga fall brukar jag få tråkiga hyrbilar men denna va verkligen kul, nästan som en BMW:) Ha det gott, och kör försiktigt där ute!

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.