|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar en sak, min 320i e46 har 235/40/18 däck fram och det tar i vid fullt rattutslag, säg att jag skulle sätta på 225:or istället skulle mitt problem försvinna då?? "BMW när du älskar att köra" | |
|
Såvitt jag vet skall det inte vara ngt trubbel, men vad är det för ET- mått på fälgarna. Nyligen bytt fälgar och kanske inte hade koll på inpressningsmåttet. Jag har själv 225/40/18 och har inte minsta antydan till att de tar i. Inte ens de ggr jag kört provocerande med den. Nu har inte jag sportchassie på min heller så... de är dock hyffsat låga original, så här ser min ut Länk Men kolla fälgarna, det är mitt tips |
|
| hade samma problem, trodde jag hade 225 runt om, så det var bara att byta tillbaka 225 fram och 235 bak. nu funkar det bättre:) | |
| Nu orkar jag inte söka men är ganska säker på att det finns folk här som åker 235/18 på sina e46or | |
|
Orkade visst! Länk |
|
|
ET måttet är 38... "BMW när du älskar att köra" |
|
|
Problemet som jag har med min bil är att jag inte kan ratta fullt ut på t.ex en parkeringsplats, inte att bilen tar i hjulhusen eller att den e för låg, utan att insidan av däcken tar i vid fullt rattutslag "BMW när du älskar att köra" |
|
|
Köp ett par spacers. Finns på biltema billigt. 5mm. Sen ere bara kolla om dom tar i efter. Tror du har fel ET/Offset. |
|
| Tror att rätt ET-mått på din är 47, alltså breddar du ut fälgen 9mm. Läste du tråden jag länkade till? Fanns ju dem som körde 245 fram utan att det tog i så skall väl du klara 235 om bara et är rätt! | |
|
Hej hade 235 runt om innan hade jag 225 runt om men när jag satte 235 tog det i och var extremt spårig osv osv..bytte tillbaka till 225 allt borta. |
|
|
Spårigheten beror nog snarare på däckfabrikat än om det är 225 eller 235. Olika däckfabrikat/modeller är olika breda och spårkänsliga. MVH Christofer |
|
| crille82 stämmer säkert men jag hade samma fabrikat på både 235 och 225 | |
|
OK! Det brukar också skilja mycket i spårkänslighet på ett bra och slitet däck. MVH Christofer |
|
|
Vill minnas att man ska ha styrbegränsningssats när man har 225 och bredare fram på E46. |
|
| 225 är original, iaf på 330! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.