AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.357

BMW Individual tonade rutor, hur många % ljusgenomsläpp

ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Köpte en 330 E91 (alltså en touring) och den hade inte som jag gärna hade önskat BMW individual tonade rutor bak. Nu funderar jag på att låta DITEC sätta dit solfilm, men jag vill gärna ha samma toningsgrad som det är på BMW:s individual tonade rutor. Jag vet att BMW:s rutor är färgade och att det inte är solfilm.

Så är det någon som vet något om detta så vore jag tacksam för svar.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har dessvärre ingen aning, men om du råkar se en bil med dessa Individual-rutor ska du kunna kolla på tillverkningsinfon nere i hörnet. Brukar stå ett %-tal på ljusgenomsläppet där.
ma
37
mathiaso
OK! Det hade jag ingen aning om.

Tyvärr känner vet jag inte om någon E91 med Ind. tonade rutor. Finns det någon här på forumet med en sådan bild (E91 med individual tonade rutor bak) som läser denna tråd så vore jag glad om kunde kolla vad det står på era rutor bak.

ma
37
mathiaso
Hittade en bil nu som har denna toning och finns i närheten, hoppas bara det står nåt begripligt i rutan nu då.

Länk

Men är det ingen som sitter på informationen, som kan spara mig resan :)
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Jag ska ju inte svära på att det står, men jag har sett det på en Opel OPC och en Audi S5 bland andra. Borde vara likadant på alla glas tycker man ju...
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
*längtar efter editfunktion på detta forum*

Skulle tillägga att du kan ju jaga runt lite på Garaget.org eller så och PM'a folk som du ser har Invidividual-toning och be dom kika!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.