|
|
|
|---|---|
|
Hepp! Upptäckte idag att det var "dyblött" på golvet bak på min 525 touring. Går det några ledningar eller något som har med AC som kan läcka bara där bak? Någon som har varit med om liknande får gärna komma med förslag... Todde | |
|
Står en del om detta på forumet. Troligen är det plasten bakom din dörrsida som släppt. Skruva ner dörrsidan och "limma" upp plasten igen så fixar det sig troligen. Hjälpte på min, hade samma problem. =) // Jim Profit |
|
|
Hej och tack... men... hur kan plasten bakom dörrsidan påverka detta? :) Är det när jag tvättar bilen då som det kommer in på golvet? Fattar inte... Förklara gärna mer... :) Todde |
|
|
är lite mysko på en sak nämligen... När jag öppnar ena dörren bak och har tvätta bilen så rinner det ganska mycket vatten från dörren... så förklara mer, tycker att insidan på dörren borde ha tagit skada också ... Todde |
|
| Jag hade samma problem som du. När jag tog loss dörrsidorna i bak så fanns det en formpressad innerdel som sitter limmad mot plåten med butyltejp, (finns på Mekonomen), Den hade lossnat i överkanten. När jag tvättade bilen så rann det in mycket vatten i dörrarna och när jag öppnade dem så forsade det ut. Om du tar loss dörrsidorna i bak så ser du det direkt. | |
|
Todde: så här har jag förstått det...Om tätningen i dörren har släppt så rinner en del vatten få fel sidan genom dörren och kommer bl a ut i nederkant mellan dörrklädsel och plåt och kan på så sätt rinna ner på din matta. Vatten samlas också för högt upp på tröskeln (vilket du märker när du öppnar bakdörren efter tvätt) och rinner ner i denna via dina instegslister. När vattnet väl är nere i tröskeln så finns det hål innåt mot kupén och kommer vatten in där så blir mattorna blöte. Själv märkte jag framförallt fenomenet att när man öppnade bakdörren efter tvätt eller regnväder så var det onormalt mycket vatten som rann av från tröskeln. Någon gång var mattorna bak blöta. När jag fick tätningarna åtgärdade på verkstaden så upptäckte dom även att nederkanten på dörrklädslarna på båda bakdörrarna var rejält fuktskadade/murkna. Då hela historien med tätningen i dörrarna var något jag bett dom kontrollera ett halvår tidigare och då detta visade sig vara något dom inte utfört korrekt så ledde det till att jag fick nya dörklädslar på verkstadens bekostnad. Så för att sammanfatta...Onormalt mycket vatten på trösklarna och/eller blöta golvmattor så är det med största sannolikhet dörrtätningen som har släppt och det åtgärdas genom att applicera ny butylmassa/butyltejp. ___ //Ulf |
|
|
Hej och tack! Var inne på verkstan idag och fick samma svar :) 1500:- så får jag torka ur bilen själv, och nu hoppas jag på att dörrsidorna inte är skadade också. Utförlig och fin beskrivning :) Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.