|
|
|
|---|---|
|
Tjenna !! Någon som vet vadför min bmw 325 93a tickar eller rasslar. Jag har precis renoverat toppen med nya lyftare ,nu kamkedja,kedje spännare, ny vanos,nya spänn rullar till alla remmar. Enda som inte e bytt e ac-kompresorn ock vatten pumpen ,men den brukar väll yla am den e kass??+ nya lager i generatorn.Jag har letat som F*N men kan inte hitta vad det kan va ..Nån som kan veta vad det e?? m v h Matte | |
|
kan det inte vara insprutningen som gerifrån sig ett tickande ljud?? ---------------------------- King of the road |
|
| Det är säkerligen spridarna. Jag har också bytt kam, vippor, lyftare, rem mm, mm och den tickar fortfarande. | |
|
Hej!lite enkel felsönkning. ta bort remmen o starta sen. lycka till! mvh benny |
|
|
Ja man får väll prova det ,och se vad det kan vara. /Matte |
|
|
Ja, jag får väl ta bort kamremen jag också då och starta... Då kommer jag i alla fall inte ha nå problem att hitta oljud sen:-) Jag har för övrigt ny pump. |
|
MIRRE75 |
STOP!!!!!!!!!!! Ta inte bort några remmar för f-n!! Ta istället 0,5m trädgårds slang,starta bilen, sätt ena änden mot ventilkåpan eller spridarna och lysna i andra änden. På de viset hör du var oljudet kommer ifrån !!!! -Hellre gammal,risig och betald, än ny........- |
|
OJ OJ OJ nu menade jag inte kamremmen utan aggregat remmen hoppas du inte missförstod det annars blir det ventilras mvh benny |
|
djhenk |
Kamrem på en 320 -93? =) |
|
Tjenna!! Altså det sitter fakist KEDJA på 93orna 325 iallafall. Vet inte vad det tickande kan va för nåt jag vill heller inte ta bort nån remm ,det e lite mek så . Men det tickande ljudet varierar med tackt till varvtalet kan inte bli klok på vad det kan va . Men jag ska tjecka lite närmare i morgon . Finns det ingen bmw mekaniker här som varit med om det tidigare?? ja menar har man fått toppen fixad precis så ska det fan o mig inte ticka!!!!!!!!!!!!! Ha det /matte |
|
| Förmodligen är det Vanos-systemet som tickar, inget att bry sig om, man kan lämmna in det på en verkstad å få de om-shimmat... | |
|
Hej. Nej det e inte vanosen den e ny + nyt drev +div brick mellan vanos o kammaxel. Låter som det kommer lite mer under ifrån typ under motorn. Men där e väll inte så mycket som snurrar??!! Skulle lyft upp o kollat men det har regnat som fan här nere i hbg så jag har inte känt mig motiverad.. men det kommer väll Ha det gött!! / Matte |
|
kraok |
min 325 92 tickar när den är kall men slutar direkt motortempen stiger strax över det blåa fältet, är det något att bry sig i? har haft tidigare bilar som också har tickat vid kallstart. |
| Jag skojade med mitt förra inlägg. Självklart skulle jag inte ta bort kamremmen och starta. | |
| Och kraok: Att den tickar när den är nystartad är normalt om det sitter hydraliska lyftare i motorn. Och det gör det väl i din? Jag vart dock less på den och bytte ut lyftarna för ett par veckor sedan. Och nu knackar den inte nå vid start. Doch är det traditionella spridarticket kvar. | |
|
Sorry, va nog inte tillräckligt koncentrerad när jag läste ditt inlägg, där står ju faktiskt att vanos´en va ny... Ja ja blir lätt så när man är uppe hela natten å renoverar toppen :-) Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen |
|
|
Eh lite tickande får man leva med!! Tycker ofta folk bryr sig för mycket om "små oljud". Okej om bilen är ny...men tio år gammal! Min bil har låtit som en skördetröska med div oljud överallt senaste året men går ändå som en klocka! Ta i trä... Men jag tror vi lyssnar lite för mycket....? |
|
|
Om man har mineralolja till hydraliska lyftare är det vanligt att de "tickar", byt till helsyntet så går det nog bort efter ett tag. :) /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.