AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.260

få ner CO halten på en trimmad e30?

Kn
6
Knex
325i coupé -86
Jag har en BMW 320 e30 (86a) med en 2,5l motor i som är trimmad (planad, portad å chippad). Jag var och besiktade bilen nyligen och hällde i en flaska k-sprit i tanken för att få ner co halten, men detta hjälpte tydligen inte, så jag undrar om jag kanske tog för lite k-sprit (0,5l -ca20lbenisn) och även om dom här "speciella" rengörings medlen är bättre(mekonomen säljer nått medel som ska minska bränsleförbrukningen & rengöra insprutare/förgasare etc)?

Vid förra besiktningen gav mig killen på mekonomen en sådan här flaska med nått konstigt i, men senast gav han(inte samma kille) mig bara en flaska k-sprit. jag vet dock inte om det gjorde nån skillnad på värdena eller om han som besiktade förra gången bara var schystare :P

Blev lite flummigt men dålig på att formulera mig bra.

MvH Claes Andersson
Kn
6
Knex
325i coupé -86
Ska tillägga att jag bytte oljan också vid förra besiktningen, men då det bara är en sommarbil så har jag inte kört mycket sen dess och tycker inte det borde behöva byts nu igen, stiften ska även dom vara rätt nya!?
kan tillägga att det inte är nått fel också utan att den bara går lite ojämnt på tomgång då den är trimmad...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
hur hög är co-halten?

testa att tanka ca. 20-30 procent e85, om du har en förgasare så prova max 10-15 procent e85.

mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
nu såg jag att du har insprutning... ;)
Kn
6
Knex
325i coupé -86
hehe, co halten är 4,7 (måste vara under 3,5). e85 är det man kan tanka på macker väl? :P
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
unda hur det skulle fungera om man tankar med ALKYLATbensin?
typ Aspen?.det borde sänka co-halten rejält
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vissa OKQ8-mackar har alkylat på pump, ca. 16:-/liter.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.