|
|
|
|---|---|
|
Vill ha hjälp med en värdering på min M3 E46 SMG II inför en ev försäljning. 2003-04 (facelift) Svensksåld Jag är andra ägaren 11 700 mil Imola röd 6-vxl, SMG II Sommardäck på org 18" M-fälgar Xenon Regnsensor Farthållare Sportstolar Svart läder Komplett servicebok med historik i pappersform från BMWs databas. Vid en försäljning kommer inspektion 1 vara gjord precis innan och även ny besiktad. Inspektion 2 är gjord på den. Den är inte vinterkörd. Ägaren innan som köpte bilen ny är en läkare som nu är i 55 års åldern. Bilen är underbar men kommer troligtvis prioritera andra saker i mitt liv (bra lägenhet) därför funderar jag på att sälja den. Ger en länk till min sida på garaget där ni har bilder och lite mer info Länk | |
| Bilpriser säger 190-201 kkr men det låter lite lågt. Jag tror att nyservad och en bra ägarhistorik drar upp priset en del. | |
|
Håller med 3D Pinball om att 190-201kkr låter lågt. Även jag skulle vilja lägga på en del på det priset men det som talar mot ett mycket högre pris är den låga utrustningsnivån. Hör med Philly här på AP han är sugen på en Imolaröd M3 E46, vet dock inte vilken utrustning han kräver. Lycka till / Jimmy |
|
|
Har tittat på väldigt många annonser nu på blocket på M3 E46 och det är inte lätt, vissa sätter priser på över 300k för ex en 02:a. Jag köpte min för 265.000:- i februari, kanske var lite dyrt, men samtidigt så var det en bilhandlare med garanti, 1 ägare, helt original osv (dock dåligt utrustad) Jag har åkt ca 700 mil sedan jag köpte bilen. Men om jag lägger mig runt 229 000:- det borde väl inte vara ett helt orimligtpris? |
|
|
229,000:- borde du få iväg den ganska lätt speciellt med smg lådan Min bil Länk |
|
|
Min polare köpte en svensksåld -01 som gått 6800 mil härom veckan. Manuell låda och relativt sparsamt utrustad, dock mycket fint skick. Han gav 188´ för den. MVH Christofer |
|
| Ska lägga ut en annons, måste dock lämna in den för inspektion 1 först. Så tar väl ett par veckor att få tid hos BMW. Man ser ju ganska snabbt hur stort intresset är när man lägger ut den. | |
|
Frontline: Så du ska redan sälja pärlan igen? :( Inte vinterkörd? Tycker mig se vit snö på vissa av bilderna iaf :) Imolaröda är inte direkt vanliga så jag tror att man kan få lite mer än snitten pga färgen..bara man har lite is i magen. Synd att den har gått lite långt.. kanske skrämmen en del folk..men jag tror att du iaf borde kunna få runt 240' för den iaf. // Daniel |
|
| Tror inte du ska lägga ut den för 229k. Folk vill ju pruta lite med så kanske snarare 239k och så 10k prutmån? | |
|
Spajjjs: Jag funderar, inte klart än om jag verkligen ska, beror lite på vissa omständigheter, jag köpte ju bilen i februari så den har ju varit ute kortare stunder för lite foton och sådant :) men skulle inte kalla den vinterkörd för det lilla men visst du har en poäng där, ska inte skriva så i en ev annons :) |
|
|
Hej, Jag har köpt o sålt ett flertal M3 E46 senaste åren o känner väl att just din bil är ganska svårvärderad.... Det som talar för bilen är att den är Sv-såld och ägarantalet....resten drar tyvärr ner priset, nästan 12000 mil, automatlåda, röd....de små hjulen... Jag tror man kan begära max 219.000kr Mvh Peter |
|
|
peddan: du kan inte vara seriös när du säger att den imolaröda färgen drar ner på priset? Jag skulle säga precis tvärt om.. att jag tror att folk e beredda att betala extra för en bil som inte är svart eller silver som alla andra. Imolaröd är den färg som många tycker är snyggast när det gäller M3 E46... eller BMW överhuvudtaget. // Daniel |
|
|
Jomen Spajjs, fråga vilken bilhandlare som helst.....men visst, hittar man en köpare som VILL ha bilen Imola röd, då klart värderar han den ju högre än en Silver... Men Silver o Svart ÄR mest lättsålt.....:-) |
|
|
Frontline: Jag hade lagt ut bilen så fort som möjligt om du vill sälja, annars finns risken att du missar en köpare...många byter bil nu på semestern:-) vill du så kan du ju erbjuda o sälja den nyservad eller pruta för insp 1.... Mvh Peter |
|
|
Tack för tippsen peddan. Som det ser ut nu tänker jag inte sälja den längre, men man vet aldrig, bilen är så grymt bra. Varför jag gått i banorna är att sedan jag flytta har jag nära till jobbet så cyklar dit jämnt, har även en annan bil som jag tar om jag ska handla osv, kommer inte köra den på vintern osv, så den kommer med andra ord mest stå i garaget och tas ut på lite turer då och då. Så det är därför jag funderar på om jag tycker det är värt att ha bilen i ett garage större delen av tiden :) |
|
|
Frontline: he he ja ibland kan det räcka o ventilera sina tankar om o sälja bilen för o förstå hur underbar M3:an är:-) Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.