|
|
|
|---|---|
|
Är i behov av en bränslepump till min e28, behöver ha pump komplett med nivågivare för montering i tank. Undrar därför om det är någon som vet vart man kan få tag på en begagnad? Undrar även om det finns fler bilar än just 535an som har samma pump med armatur. | |
|
Är det förpumpen i tanken du ska ha ny? När den är slut så brukar bilen bli utan bränsle vid kraftiga accelerationer när man har mindre än halv tank. e28 535 har ju en förpump i tanken som pumpar bränsle till högtryckspumpen utanför tanken. Är det förpumpen du ska ha så är det nog från en e28(vissa modeller) eller från en e24 du måste ta. Men är det högtryckspumpen du ska ha så passar det från många olika bilar med extern bränslepump, helst då en lite motorkraftigare bil. /// Kristian |
|
|
Japp det är förpumpen jag ska ha, den är tvärdöd och nu har kontakten till soppamätaren även gått sönder. Tänkte kolla om det är någon som vet mer specifikt vilka pumpar som passar. Vet att många saker passar från mindre motoralternativ. |
|
|
Dessa borde ha samma förpump Länk Men inte alla 518,520 etc har förpump, men har de så antar jag att det är samma som 535. /// Kristian |
|
| Går det att byta endast pump på dessa bilar eller sitter det ihop med tankgivare och aramtur? | |
|
Tror det var så att pumpen och armaturen sitter ihop, men givaren är en skilld del i armaturen. /// Kristian |
|
|
Okej, tack. hittade en från komplett från en 528a hoppas den passar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.