AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
802

Trycker av sig kylarvatten varför?

go
4
gorans62
518 touring -94
Hej!! Är det nån som ka säga vad det för fel på min bil när den trycker av sig vatten när man stannat den bilen är en e34 518i M43 motor
Mvh Göran

Ro
45
Roebert
BMW 525I 92
jag har haft precis detta fel (dock på en duett) men i alla fall så var det så att det blev övertryck i kylsystemet pga av att en slang hade en för tvärböj,jag bytte slang och allt löste sig
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
kontrollera locket på expansionskärlet. Ibland kan detta strula

Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Hade en 525 -94 när den var nästan ny. BMW byte locket på expansionskärlet då på service pga ngt konstruktions fel så de har kanske missat det på din

Ha de T
Hej! Har en 525i -95, som just fått en ny kylare...
Först bara försvann kylvätskan ganska långsamt. Jag behövde kanske fylla på varje månad. Visserligen fel men inte så där väldigt oroande.
Men sen gick det allt fortare. Särskilt när jag hade kört motorn varm och parkerade. När jag kom tillbaka, hade vätskan ofta läckt ut, så att det var tydliga spår på gatan under bilen. Men omöjligt att se varifrån den kommit! Ända tills jag en gång öpnade huven, precis när jag parkerat. Då såg jag en liten men tydlig stråle från skarven mellan kylpaketet och ena gaveln. Hålet satt högt upp och alldeles invid/under en av de bockade "klammerna", som håller ihop skarven.
I princip möjligt att fixa själv, men jag valde en bra beg kylare på ebay. Har kvar den gamla, om du är intresserad. Gratis. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.