AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.033

VW Caddy -07

Körde firmans Caddy idag, en diesel som gått 3500 mil. Med VWs DSG automat låda som det har pratats mycket om. Men fy vilken besvikelse, visst växlar den snabbt, men mera obekväm automat låda att köra får man nog leta efter. Den växlade vid väldigt konstiga tillfällen och inte alls när man själv tyckte att det var läge för den att växla. Jämför jag med mina automater i min 540ia som gått 24000mil och 2stegs lådan i camaron från 67 så är båda dom lådorna som himmel riket i jämförelse!

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag hade en Octavia RS TDI DSG och den växlade helt perfekt och precis när jag ville. Du kanske ska ta in den på VAG och uppdatera ev. mjukvara eller nollställa lådan.

M V H
Stephan

Körde åxå en Caddy TDI DSG för ett tag sedan..-Som du säger en besvikelse, Däremot Audi A3 2,0T gick som en dröm.. Kanske funkar den lådan sämre ihop med dieselmotorer?
105 pållar i Caddyn ger inga monster prestanda utan DSGn gör sitt bästa för att maskera den klena snurran, glider man lugnt sköter sig DSGn bra...

Är bilen sen "boxad" så är det väl tämligen uppenbart för all och envar att samspelet motor och DSg inte blir 100%igt ju...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.