|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Min e39 523 -99 har en konstig egenhet att om jag låter den stå på tomgång i några minuter så dör en cylinder och den börjar vibrera duktigt. Lösningen är att stänga av och direkt starta bilen igen så går den snällt på alla sex igen. Vad kan detta vara för fel? Någon som vet? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får väl börja med att lyfta på locket och se hör det ser ut runt tändspolar och tändstift, antingen kan man se på stiften vilken cylinder som kan misstända eller så gör man en diagnos som talar om detta. Vad det är för fel går inte att svara på rakt av det finns för många alternativ. När servades bilen sist tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har haft samma problem som du beskriver och lösningen för mig var tändspolarna,jag bytte ut alla 6. (sitter en på varje tändstift) |
|
|
Tack för tipset om tändspolar. Det skall kollas upp. Gällande service så gjordes Inspektion I för 2 veckor sedan. Inga fel rapporterades från verkstaden. |
|
| Gnäll inte. Min går bara på fyra och ibland inte ens det :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.