|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har en BMW 525i 92 som har för höga co2500 och hc värden (co värdet ligger precis på gränsvärdet dvs 0,5). co 2500 ligger på 0,5 och hc på 212,lambdasonden är dock godkänd med ett värde på 1,01.saker jag har kollat och ej är betydande är: motorolja tändstift luftfilter och lambdan då tacksam för alla tips | |
|
Med kollat, menar du bytt ut då? ______ Foto Länk |
|
| ja stift,luftfilter och olja är bytt,lambdan är bytt men inte av mig,byttes senast 2007 och har hållt värdena sen dess | |
|
Hade du bilen riktigt varm körd? Enligt min erfarenhet så kan man behöva ta en extra sväng med bilen och spöa den lite så kattarna blir riktigt varma. --- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
| ja den var riktigt varmkörd,körde från boden till kalix vilket är ca 5 mil och under den sträckan fick den arbet,så varm var den. + att besiktningsmannen varmkörde ytterligare | |
|
Om inte varmkörning hjälper gissar jag på katalysatorn, eftersom du har ett bra lambda-värde och dom övriga ligger rätt jämt och inte sticker iväg för mycket. ______ Foto Länk |
|
| det är helt rätt det är katsalysatorn,blev konstaterat idag,tack alla för att ni tog er tid,men nu är problemet löst | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.