|
|
|
|---|---|
JanE |
Har precis köpt ett nytt i kartong (beg) framsystem med delningsfilter och så. Längtar efter lite mer knuff i bilen. Frågan är hur kopplar jag ihop del.filtret med allt annat dvs midbasar och skrikor. Jag har inget , än så länge, slutsteg, utan en vanlig cdspelare. Är det nåt jag behöver tänka på innan jag placerar del.filtret, värme , skak osv. Tjing Janne |
| det står juh på filtret. high-mid-low(bass). eller? filtret får du nog vara så snäll o lägga där det får plats. jag har kört med varianten "vira in i en massa trasor" tidigare, då skakar de inte. | |
JanE |
Jag var en smula otydlig! Du har helt rätt Johan visst står det på filtret. Där står ju även oxå "amp" med ett + och -. Vad ska in där? Antar att det är några sladdar från Cd:n men vilka? Ang placering av filtret tänkte jag använda lagom mkt dubbelsidig tape. |
|
På amp anslutningarna skall förstärkaren kopplas, sen om du har ett löst slutsteg eller använder dig av det inbyggda i cd spelare, spelar ingen roll. Antar att du skall ha dina högtalare där fram, koppla då sladdarna från cd'n märkta front, se till att du kopplar + och - rätt. Du fördärvar inget om du kopplar fel, men får fasfel och oftast sämre bas. Har du inga märkningar på cd sladdarna, eller instruktionsbok, får du testa vilka som är höger och vänster. Minus brukar ha en svart rand. Exempel, höger fram kan vara helvit sladd på plus och vit sladd med svart rand på minus. Friskt kopplat, hälften brunnet. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
JanE |
Tack för ditt svar Fredrik! Trodde nog att et skulle vara så men NU är jag säker!! |
JanE |
Skapligt ljud blev det! Jag är nöjd nu är det kuligare att åka, enda nackdelen är att man inte hör den härliga rovan (men det gör man inte alls mkt öht). Tack alla som intresserade sig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.