|
|
|
|---|---|
|
Vad är skillnaden mellan (vanliga) M3án och GT´n ?.(E 36) Jag ringde och frågade om servicekostnader på en M3 -95 och killen jag pratade med sa att det brukar vara vanosproblem på dessa. Hur märker man detta och vad kan man göra åt det ?. | |
|
Andra kammar, plaströren före gasspjällen och annan box. Allt enligt BMW:s ETK. Mvh Jocke W PS: Gott med Red bull (och sprit) fast e det är farligt...... SKÅL!!!! |
|
|
GT´n har även aluminium dörrar mm.. för att det ska vara lätt.. Längst ränder vinner... |
|
Likvid |
Värt notera är att inte många kan reparera en bil med aluminium kaross, dvs dörrarna i detta fall. |
|
Hej. Likvid: Det är bättre tycker jag. Hade en Porsche 928 tidigare som jag körde in i en lyktstolpe med. De bytte ut hela dörren för att det var aluminium. Jag tycker detta är bra, men det blir mkt dyrt för försäkringsbolagen... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| GT'n har justerbar spoiler fram och bak, enhetlig färg (BRG), lite kolfibertrams i coupén, cabbens X-brace samt fjäderbensstag i motorrummet. Lite schyssta detaljer som utmärker den annars så vanliga bilen. Gissa vad jag kör.... | |
|
Lite smått å gott med andra ord. Men är dom värda prisskillnaden ? Ingen som visste något om Vanosproblemen ? |
|
|
Det är bara att kolla bilsports test av 1st 93:a, 1 st GT, 1 st 3.2:a: 3.2:an var bäst sen kom 93:an och sist GT:n. Varför vet jag inte men jag är själv inne på min 3:e M3:a och min 1:a var en -93:a och den gick j-lgt bra - inga spärrar i -93:or - toppfart 272 kmh/h. Med tanke på att man får dem för ca 100000:- i Doskeland är det förmodligen bästa köp! |
|
|
I testet i bilsport kom -93:an sist i superstage, GT'n 2:a och 3,2 var snabbast. GT'n var dock långsamare än -93:an i accelerations testet, vilket den dock inte borde vara enligt fabriks uppgifterna. Men det är ju ändå på bana som GT:n trivs bäst. |
|
Likvid |
GT:n är så förbannat ful med den där British Green färgen den har. |
| Att GT:n kom sist i accelerationstestet kan ha sin förklaring i att den inte gick som den skulle. Den har varit på RIGO Bil i Halmstad och fått Vanosen justerad efter testet och skall gå bättre nu... | |
M.F |
Vet någon hur många GT det finns i Sverige samt vilka som äger dem? /En som har en |
|
Det finns minst 12st. Kolla länken nedan. Där finns den mesta info om GT inkl var bilarna finns. Tre sista siffrorna i chassienr anger ditt tillverkningsnr. Galleriets tredje sida visar ngr bilder på min. Länk //Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.