|
|
|
|---|---|
|
kan man byta lilla färddatorn till stora på en e34, alltså utan att montera 20st givare? vad måste man göra för att det ska funka? | |
| Länk | |
| har din bil som har lilla färddatorn check control ska det gå att bara byta själva färddatorn det har jag gjort på en 530-93 iaf | |
|
Är "check control" detsamma som när det varnas för t ex "en öppen dörr" i kombiinstrumentet? Jag plocka ur min lilla färddator igår och den hade en fet kabelstam med runt 15--20 kablar ungefär. Detta borde alltså innebära att stora färddatorn borde funka rätt av, eller? Min bil är förövrigt en 530 -93 men jag tror kombiinstrumentet kommer från en 740 -93. Mvh: Tobias |
|
|
Ja du kan byta utan problem på en 530i. Och ja check control visar t.ex varning för att du har en öppen dörr. Endast 518i och 520i har i vissa fall den mindre kabelstammen om ynka 3kablar.. och då måste man göra större ingrepp. Vet inte om just färddatorn från 7serien funkar, men antingen eller skulle jag säga, är ju enkelt att prova. |
|
| Den färddator jag har är från en 525 -93. Testade idag att koppla in stora färddatorn. Den var helt död så jag misstänker att det behövs läggas ström på pin 17 som det stod om i den där guiden. | |
| Låter konstigt... Men prova det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.