|
|
|
|---|---|
|
Har konstaterat att kattarna i princip är slut och eftersöker lite tips på verkstäder i Stockholmsområdet som kan byta ut dem. Rekommendationer mottages tacksamt, samt info om ni kommer ihåg vad ni fått betala för operationen! Velar även lite i valet mellan keramisk eller metallisk kat. Vad jag förstått håller den metalliska längre, men behöver varmköras lite längre innan den börjar rena. Brukar det här ge problem i samband med besiktning? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Dessa brukar ha katalysatorer med svetsbara röranslutningar som är anpassade direkt till 540. Det brukar finnas återförsäljande avgasfirmor lite överallt åtminstone tidigare till A-Alt avgassystem mm. En bekant med verkstad har beställt flertalet ggr därifrån till BMW. Vilken bilverkstad som helst med en duktig svetsare kan byta detta. Keramik -metall ? en bra kat ska hålla och vara fungarande i minst 30.000 mil annars är det faktiskt dålig kvalitet som på BMWs tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svar! |
|
| Avgassystemet i Sundbyberg tar drygt 2000 med arbete och material för att byta en katt. Så ngnstans mellan 4 och 5 tusen för båda två. | |
|
Ferrita. Har återförsäljare lite överallt i Sthlm. Vissa monterar. Kostar lite mer, men låter så mkt bättre. |
|
|
hur långt har din 540 gått ? min ligger på 20100 mil och avgasvärdena är mycket bra, C0/HC ligger på noll ... ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Tack ni som svarat! Avgassystemet i Sumpan har jag kontaktat, men fick tyvärr inget bra intryck, så jag lämnar inte bilen där. Pajala: en bit över 17´ har den gått. CO/HC var på senaste besiktningen för någon månad sen 0 här med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.