AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.094

Dött på blocket

da
527
dallev79
525iM Touring -01
Brukar ofta ha koll på billäget på blocket. Och de senaste 12månderna, har det pendlat rejält på utbudet. Men just nu är det helt dött, finns inget att välja på. Vad är det som händer. Hade tänkt mig en Golf GT 1.4 TSI DSG eller om priset är rätt en GTI. Men som sagt urvalet minst sagt skralt. Speciellt Golf GT TSI. Har det blivit såpass populärt med små snåla bilar, att alla dessa är borta? För inte så länge sedan så fanns det mängder.
Is
468
Ismo
735iA -87
Beg snålisar har blivit väldigt efterfrågade, dom hinner helt enkelt inte upp på blocket.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
För en gångs skull verkar media ha rätt, det verkar vara dammsuget på beg-marknaden i Sverige. Och det gäller inte bara snålisar. Jag håller koll på 3-serie touring och A4 avant men det är inte mycket intressant som dyker upp, typiskt när man nu ska handla på allvar. Betydligt lättare att hitta bilar i fjol, men då hade jag ju redan en... :(
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Att det är totalt dammsuget på marknaden håller inte jag med riktigt om iaf,det finns mycket bilar ute alltså. Men kanske inte lika mycket som det normalt sätt brukar göra, och normalt är väldigt många.
Nu är det ju mitt i sommaren och då brukar det stanna va något på marknaden,men framförallt är det ju hårda tider just nu och då tänker folk till lite och säljer/köper inte hur som helst.

Sen hörde jag även för ett tag sen att tyskarna är tydligen här uppe och härjar på beg.marknaden...antagligen pga att euron är så pass stark mot kronan.
Där kanske "snålisarna" ingår....
Visst är det ont om begegnade bilar. När det inte köps så mycket nytt blir det ju färre begagnade på marknaden. Jag köpte bil igår och alla säljare jag har pratat med säger samma sak. Deras lager sinar och mycket går också på export till tyskland. Det sämsta är ju att handlarna är stenhårda och vill inte pruta en krona.
Men, men, man får ju ändå relativt mycket bil för pengarna nu om man lyckas hitta nåt man vill ha.

MVH Stenis
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Har letat med ljus o lykta efter en vettigt prissatt E91 320/325 nu ett bra tag. Samma bilar på blocket hela tiden, det inkommer verkligen inget nytt. Finns ett flertal fina 320/325 2006, men vilka priser säljarna vill ha!
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Jaha, då såldes bilen igår kväll. Känns lite jobbigt, den va i ett riktigt bra skick med få mil. Nu börjar jakten på en fin E91.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Det kan gå fort på Blocket. Sålde min farsas japanare på 45 minuter. Folk ringde som "galningar". Så är priset rätt går det undan :-) Är det för lågt går det ännu fortare :-(
dallev79: Letar också efter denna modell och tyvärr är utbudet av intressanta objekt mycket litet just nu. Dum som man var slog man inte till i jan/feb när utbudet var stort och priserna lägre :-(
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Som det ser ut nu så kommer det köpas en billig liten bil, typ Nissan Micra. Bara den fungerar och klarar besiktningen. Sen får man höka på Blocket. Tror det kan bli bättre utbud o lägre priser till höst/vinter.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Räkna inte med större utbud, snarare större efterfrågan.
Det råder stor begbrist just nu. Importen lär väl komma igång snart eftersom kronan börjar stärkas så.

Av de ca 60 bilar vi sålt juni till nu så har vi fått ca 10 inbyten varav 5 av dem har vi behållt själva, resten har vi skickat till handlare med mobilt kontor och ett kontantkortsnummer.

Har vi rätt bil inne till rätt pris så säljs den på nån timme eller två i dagsläget. I höstas så kunde man ge bort en bil utan att någon ville ta i den.
Tyskar, norrmän, öststatare, afrikaner m.fl dammsuger landet på bilar. I alla prisklasser. Framförallt så försvinner dieselbilar men allt är aktuellt.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Kan inte mer än hålla med

Sålde min bil på 2 timmar häromdagen

Blev helt nerringd så jag kunde nog satt ett högre pris

Borta på bilfirman när jag var där var begagnathallen som en öde flyghangar. Ett par begbilar av andra märken bara. Helt sjukt. Har aldrig sett något liknande
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.